Az amszterdami 4E gimnáziumban egészen újszerű módon oktatják a történelmet: Facebook Timeline-okat készítettek fontos történelmi eseményeknek, folyamatoknak – hívja fel a figyelmet socialtimes.hu. A diákok például megnézhetik így a Szovjetunió felemelkedését és bukását, Magellán utazásait, a modern divat történetét vagy a huszadik század nagy találmányait. Az ötlet a THEY ügynökséghez fűződik.
Mint korábban lapunkban többször is írtuk, az amszterdamihoz hasonló ötletek Magyarországon is megvalósultak, és egyre több figyelem fordul arra, hogyan lehetne kihasználni a digitális nemzedék által örömmel használt technológiák, gondolkodásmódok által nyújtott lehetőségeket az oktatásban. Készült már Facebook-oldal az Egri csillagok feldolgozásához, egy tanár sms-ben dolgoztatta fel a Rómeó és Júliát, és számos hasonló példa létezik a magyar iskolákban is.
Manapság sokat emlegetjük, hogy az iskolákban sok a motiválatlan diák, a tanárok pedig eszköztelenek és tehetetlenek a tanórákon. Az ELTE PPK, a ME és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete több közös konferenciát rendezett, ahol a szakértők arra keresték a választ, mit kezdhet az iskola azzal a történelemben most először előforduló helyzettel, amikor a tudás egy szegmensét (a digitális kultúrához való hatékony kapcsolódást) nem a tanár birtokolja, hanem a tanítványai. Mindez ugyanis egy új pedagógia-pszichológiai hozzáállást követel.