A német közlekedési, illetve környezetvédelmi minisztérium javaslatot készített az elektromos autók népszerűsítésére. Az új szabályokat várhatóan 2015 februárjában vezetik be – közölte az MTI a Frankfurter Allgemeine Zeitung lapra hivatkozva.
A javaslat szerint az elektromos autók németországi terjedését nem anyagi ösztönzőkkel, hanem a használat megkönnyítésével segítenék elő. Ilyen ösztönző lenne például e-autók számára ingyenes parkolóhelyek kijelölése, a buszsáv használatának engedélyezése, illetve felmentés a zajvédelmi vagy a légszennyezés csökkentése miatt elrendelt behajtási tilalom és forgalomkorlátozás alól.
A német autóipari szövetség (VDA) adókedvezményeket is sürget a céges autóként használt elektromos kocsikra. A szervezet alapvetően elégedett a javaslatokkal, de a szövetség elnöke kételkedik abban, hogy a hatóságok élnek is az új lehetőségekkel. Szerinte a könnyítések „mind benne lesznek a törvényben, de az önkormányzatok csak a töredékét vezetik majd be”. A tömegközlekedési vállalatok pedig attól tartanak, hogy a buszsávokat elözönlő elektromos kocsik csökkentik a közösségi közlekedés előnyét az autós közlekedéssel szemben.
A német kormány terve azt a célt szolgálja, hogy az elektromos autók száma 2020-ra elérje az egymilliót az országban. Jelenleg csupán 12 ezer elektromos meghajtású kocsit és 85 ezer hibrid autót tartanak forgalomban, ami a 43,9 milliós németországi gépkocsiállomány mindössze 1,6 százaléka.
Az átállásból – ahogy az Energia24-ben korábban írtunk róla – például a SAP szoftveróriás is kiveszi a részét, és a vállalatuknál minden ötödik cégautóra jogosult elektromos autót fog vezetni. A flotta átállását 2020-ra tervezik, amely 5 ezer e-autó beszerzését jelenti addigra világszerte.