Tudomány

A Facebook mindent tud rólad

Elképesztő adatok érhetőek el a felhasználókról. Feltérképezve a szexuális, vásárlási, táplálkozási, alkoholfogyasztási szokások.

A SocialDaily saját honlapján jelentette be, hogy innovatív fejlesztésének köszönhetően: 240 ország jellemzőjét és 1,2 milliárd Facebook-felhasználó érdeklődését és szokásait lehet tanulmányozni az Anktartisztól – Zanzibárig. Az alkalmazással a Social Daily naponta feldolgozza a Facebook szervereiről érkező adatokat, amelyeket könnyen értelmezhető vizuális formában tár a világ elé. Az eredmények valós képet mutatnak az országok nemzeti karakteréről, a felhasználók csaknem valamennyi szokásáról (szexuális orientáció, utazás, vásárlás, táplálkozás, hobbi, a kulturális vagy alkoholfogyasztási szokások).

Magyarországon 4 800 000 aktív Facebook-felhasználó volt az elmúlt 30 napban, ezzel hazánk a 43. a világ toplistáján, ahol az Egyesült Államok vezet India és Brazília előtt. A világ penetrációs toplistáján (lakos/felhasználó) az Arab Emirátusok van az élen, Gibraltár és Monaco előtt. Magyarország az 52. helyen szerepel. A magyar Facebook-felhasználók többsége a 25-35 éves korosztályból kerül ki, kiegyenlített arányban nők és férfiak. Világviszonylatban 45,85 % a női felhasználók aránya és 54,15% a férfiak aránya. Az erősebb nem aránya kiemelkedő Dél-Szudánban (85%), Csádban, Afganisztánban és Jemenben (83%). A nők vannak túlsúlyban Moldovában (58%), és a kis szigetországokban, mint Wallis és Futuna, Tonga, Saint Helena.


Forrás: socialdaily.com

Szexuális szokások tekintetében 1,4 millió magyar vállalta fel a közösségi oldalon, hogy melyik nem iránt érdeklődik. Ebből kiderül, hogy közülük 13.000 férfi és 14.600 nő érdeklődik a saját neme iránt. A statisztikák alapján szembeötlő, hogy Nigériában, Sierra Leonéban és Csádban a férfiak majdnem fele, 40 százaléka biszexuálisnak vallja magát. Érdekesség, hogy a palesztin és az egyiptomi nők 16 százaléka nyilatkozott arról, hogy leszbikus.

Úgy tartjuk, hogy „borivó nemzet a magyar”. A 3,2 millió magyar közül, akik megjelölték ital iránti érdeklődésüket: 440 ezer (9,1%) kedveli a bort, 420 ezer (8,75%) a rövid italokat, a sört pedig 360 ezer (7,5%) ember fogyasztja szívesen. A világ toplistán Puerto Rico az első, 78% szereti az alkoholt. Málta második 60%-kal, a harmadik és negyedik helyen Izland és Írország osztozik 55%-os érdeklődéssel. Magyarország 62. a világranglistán. Ausztria meglepetésre csak a 30., Németország a 72. helyet szerezte meg a sörivó listán, mert a tengerentúliak járnak élen a sörfogyasztásban.

Forrás: socialdaily.com

A 4 800 000 magyar felhasználóból, összesen 3,6 millió mobilkészülékkel is használta már a közösségi hálózatot. Az összehasonlítás kedvéért az ausztrálok 155 százaléka, a svédek 148 százaléka és a britek 138 százaléka használja mobilról is a Facebookot. Ez azt mutatja, hogy sokan több készülékkel is facebookoznak, így többször szerepelnek a listán.

“Örömünkre szolgál, hogy ezzel a fejlesztéssel egy hiánypótló eszközt adunk az egész Facebook-felhasználó társadalomnak, amely segítségével bárki képes lesz pontosabban feltérképezni ezt az óriási, és még mindig fejlődő piacot. Ez az innováció programozói csapatunk közel egyéves munkájának eredménye, és biztosak vagyunk abban, hogy a felhasználók elégedettségét fogja szolgálni, a piaci szereplők mindennapi munkaeszközévé válik ” – mondta Radisics Milán, a Social Daily alapítója, közösségi média marketing-szakértő.

Mint korábban megírtuk a közösségi médiára specializálódott Social Daily oldalán az is könnyedén kideríthető, mennyire aktív egy adott időszakban egy politikus.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik