A ChatGPT kétségtelenül napjaink egyik legnépszerűbb internetes szolgáltatása, melynek eredményeként 2024 októberében már közel 400 millióan használták havi szinten a chatbotot. Az OpenAI fejlesztése azonban folyamatosan változik, és míg nemrégiben a fizetős modell mutatkozott be, hamarosan egy reklámos verzió is jöhet – írja a TechCrunch.
Sarah Friar pénzügyi igazgató a Financial Timesnak adott interjújában azt mondta, a cég már mérlegeli a hirdetéses üzleti modellt, és jelenleg is zajlanak egyeztetések arról, hogy pontosan hol, mikor és milyen formában jelenhetnek meg hirdetések a chatbot felületén. Bizonyára ennek része volt az is, hogy nemrégiben felvették a céghez Shivakumar Venkataramant, a Google korábbi üzleti szakemberét is.
A cégnél azonban nem mindenki örül ennek: az OpenAI alapítója és vezérigazgatója, Sam Altman például a Harvard Business Schoolban azt mondta egy beszélgetés során, hogy ez csak egy végső megoldás lehet.
Nem mondom, hogy az OpenAI soha nem vesz majd igénybe hirdetéseket, de egyáltalán nem örülnék: a reklámokkal tarkított MI számomra kifejezetten nyugtalanító gondolat.