Az okostelefon követi a cég sajátmárkás, Hudl nevű táblagépét, melyből bevezetése óta eddig már félmillió darabot értékesítettek. Ennek frissített verziója – a Hudl 2 – várhatóan szeptemberben kerül forgalomba. A Tesco tabletje az olcsó táblagépek piacán, a viszonylag alacsonyabb felszereltséggel bíró más eszközökkel versenyez; ára jelenleg 119 font (körülbelül 45 ezer forint). Ugyanakkor az új okostelefon a magasabb piaci szegmenst célozza meg, leszorított árakkal.
“Új Tesco”
A vállalat 54 éves vezetője – tervei szerint – 2020-ig biztosan a helyén marad. A BBC rádióműsorában elmondta, pozíciója mindvégig “hihetetlen figyelmet” kapott, és ahogyan viccesen megjegyezte, soha nem szűkölködött olyan emberekben, akik megmondták, hogyan végezze a munkáját.
Ugyanakkor tagadta azokat a felvetéseket, miszerint az ő vezetési stílusa lett volna többi között oka vezető tisztségviselők Tesco-tól való távozásának.
A vezérigazgató az „új Tesco” kifejezést használta, mikor összefoglalta elképzelését a vállalat jövőjével kapcsolatban. Így fő célkitűzései között szerepel, hogy az óriásvállalat értékesítési stratégiájának fókuszát a jövőben a helyi közösségek speciális igényeit jobban kielégítő, kisebb alapterületű üzletekre helyezze.
Jövőre a tervek szerint 12 új Tesco áruház nyílik. Azonban ezek az új vállalati politikának megfelelően kisebb méretűek lesznek. „A nagyobb áruházaknak leáldozott”- tette hozzá Clarke.