30 perces jegyet vásárolt a Telex olvasója a Simple alkalmazásban, érvényesítette is azt a jegyre vonatkozó időkereten belül, végül mégis megbüntették – írja a portál egy nő beszámolója alapján.
Amikor ugyanis a Puskás Ferenc Stadion metróállomásának kijáratnál ellenőrzést tartott a jegyellenőr, az applikáció átmeneti hibája miatt az utas nem tudta megmutatni a jegyét. Próbálta a „közvetett” bizonyítékokat bemutatni a jegyhasználatról, de maga a jegy ekkor sem a használatban levő, sem a már felhasznált jegyek között nem látszott. Így megbüntették 12 ezer forintra.
Később panaszlevélben leírta a BKK-nak, hogy miként járt, elküldte az eset körülményeit alátámasztó bizonylatokat. Az utas kérése az volt a levélben, hogy a BKK utalja vissza a jogosulatlanul kiszabott pótdíjat. A BKK azonban levélben azt válaszolta, hogy megvizsgálta az eset körülményeit és meghallgatta az érintett jegyellenőrt, aki elmondta, hogy az ellenőrzéskor az utas nem tudott érvényes jegyet felmutatni. A BKK teljesen elhárította azt, hogy a Simple működésével bármilyen dolga lenne – ha utólag látható is minden körülmény, akkor és ott az utas nem bizonyította, hogy szabályosan utazott. Ez a levélben így szólt: „Tájékoztatjuk továbbá, hogy a Simple alkalmazás működésére vonatkozó észrevételét Társaságunk nem tudja kivizsgálni, ezért kérjük, szíveskedjen a szolgáltatót felkeresni az ugyfelszolgalat@simple.hu e-mail-címen.” – írja a Telex.
A Simple a Telexnek azt írta, hogy ritka, eseti hibáról volt szó, nem az applikáció általános hibájáról, vagyis alapesetben nem tűnnek el a felhasznált jegyek a rendszerből 30 perc után. Hozzátették, hogy: „a Simple alkalmazást fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil Kft. minden esetben kártalanítja az érintett felhasználót. Ezért, ha az olvasójuk még nem tette meg, kérjük, mindenféleképpen vegye fel velünk is a kapcsolatot”