A felmérés szerint a több száz megkérdezett magyarországi exportcég közel felének 5 százalék feletti mértékben csökkent 2009-ben az export árbevétele. A cégek közel 40 százalékának pedig 10 százalék feletti mértékben csökkent tavaly az exportárbevétele.
Bagyura András, a társaság kereskedelmi vezetője szerint jelentősnek tekinthető a visszaesés mértéke, mivel egy átlagos exportáló cégnél a válság előtt az évi 10-15 százalékos exportnövekedés természetes volt – derül ki a felmérésről szóló közleményből.
Az exportpiac “mozgolódása” ellenére a megkérdezett vállalatvezetők 36 százaléka csak 2011-re várja az exportpiac fellendülését, míg 14 százalékuk ennél optimistább: 2010 második felét jelölte meg.
A megfelelő exportnövekedés elérése érdekében a megkérdezett cégvezetők negyede szerint az exportpiacok felvevőképességének kellene növekednie.
A Coface szakértői szerint ki kell lépni teljesen a hagyományos EU-központú exportstruktúrából. A Balkán és Oroszország felé kell nyitni, ezek viselhető kockázatot is jelentenek viszonylagos közelségük miatt, ha távolabb tekintünk, akkor pedig Kína, Korea, a délkelet-ázsiai térség és Dél-Amerika jelenthet potenciális felvevőpiacot a magyar exportnak. Mivel azonban ezek kevésbé ismert piacok a magyar cégek számára, itt még hangsúlyosabban szerepet kap a céginformációs szolgáltatás és a követeléskezelés is – olvasható a közleményben.