Orbán Ráhel szerint mára megfizethetetlenek lettek a híres, klasszikus nyugat-európa úti célok, ami helyzetbe hozhatja a luxusszínvonalat megfizethető áron kínáló budapesti szolgáltatókat, mert a turisták egyre többen keresik és fedezik fel az olyan új, rejtett kincseket, mint Budapest. A Világgazdaság idézte a BDPST Group kreatívigazgatóját, aki a Trend FM Turizmus.com című műsorában beszélt.
Orbán Ráhel azt mondta: a magyar főváros az elérhető, megfizethető luxust képviseli a vonzerők sokaságával, a Dunától az épített örökségen át a sokszínű éttermi palettáig, megújuló kulturális attrakcióival, felső kategóriás szállodáival. Budapesten már régen nem a turisták számán, hanem azok összetételén kell dolgozni. Az a cél, hogy az évről évre egyre jobb számokat produkáló Budapest ne olcsó desztinációként, bulihelyszínként éljen a köztudatban.
A BDPST Koncept által kifejezetten a magyar piacra megálmodott Dorotheát példaként említve elmondta, nem luxusszálloda, de az elérhető, megfizethető luxust képviseli. Érzetében, élményében, dizájnjában nincs lemaradva versenytársaitól, de árazása nem hozza a nyugat-európai ötcsillagos hotelek szintjét.
Egy ugyanilyen színvonalú és lokációjú szállodáért Párizsban ma egy nullával többet kell fizetni.
Budapesten jelenleg a luxusvásárlás lehetősége hiányzik, ami nemcsak magát a fogyasztást, de a vásárlási élményt, a kirakatnézegetést, a szép üzletek felkeresését is magában foglalja. A lehetőség bizonyítottan meghosszabbítaná a tartózkodási időt, jelentős pluszbevételt jelentene a szolgáltatók, az ország számára – ismételte meg Orbán Ráhel, aki a Forbes idei listáján az üzleti élet kategóriában lett negyedik. A luxusvásárlás hiányáról korábban is beszélt, akkor külön megdicsérte a fővárosi tömegközlekedést is.
Előzőleg a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója a Tv2 reggeli műsorában arról beszélt, hogy a Budapestről készült imázsfilm hatására a forgatást követő első öt napban 40 százalékkal nőtt az Egyesült Államokból és az Egyesült Arab Emírségekből érkezett előfoglalások száma.
Könnyid László a nemzetközi influenszerekkel készített imázsfilmről azt mondta: 14 országból 50 tartalomgyártót hoztak, ők több mint 50 ikonikus helyszínről posztoltak, a három nap alatt Budapesten több mint 30 órányi nyersanyagot forgattak le, ebből készült el egy nagy imázsfilm. Az influenszerek a Budapestről gyártott tartalmakkal 150 országba 340 millió emberhez jutottak el, idézte az MTI.
Korábban a DK azt állította, hogy kidobott pénz volt a miniszterelnök lánya, Orbán Ráhel befolyása alatt lévő állami ügynökség részéről, hogy fizetett a külföldi tartalomgyártóknak a budapesti látogatásukért. Ezt az MTÜ akkor is határozottan cáfolta.