Tech

Így alakítják a kerti robotok a kertészkedés jövőjét

Husqvarna
Husqvarna
A vásárlók egyre inkább a prémium, automatizált megoldásokat keresik a kertápolásban is. Az okosszenzorok és adatvezérelt rendszerek révén olyan precíz és időtakarékos megoldások is elérhetők a kertekben, amelyek csökkentik az emberi munka igényét. A kerti robotok az otthoni kényelmen túl megoldást nyújthatnak a munkaerő- és az eszközpark hiányára is.

A kertészeti és erdészeti termékeket gyártó svéd cégcsoport, a Husqvarna évtizedek óta a robotfűnyíró-technológia szakértője: a vállalat több millió készüléket ad el évente és a legújabb technológiája révén teszi lehetővé, hogy a felhasználók időt és energiát takarítsanak meg, miközben a legmagasabb szintű kertápolást biztosítják nekik a robotfűnyírók. A Husqvarna eddigi legnagyobb teljesítményű készülékét, a CEORA™ robotfűnyírót a Groupama Arénában mutatták be: a stadionban most először vágta le a gyepet egy robot, mindössze 45 perc alatt lenyírta az aréna félpályáját.

A CEORA™ speciális nagyfelületű robot, amely akár 75 ezer négyzetméteres területet is tud kezelni, így ideális nagyobb kertek, sportpályák, parkok és közterületek karbantartására. A robotfűnyíró hosszú élettartama és alacsony karbantartási igénye csökkenti a hulladéktermelést, míg az automatizált rendszer optimalizált energiafelhasználást biztosít, ami tökéletesen illeszkedik az okoskertészet koncepciójába.

Husqvarna

Az intelligens kertészkedés trendjei

A kerti robotika fejlődése illeszkedik az automatizáció trendjébe, amely a korábban emberi beavatkozást igénylő, fáradságos házimunkákat könnyíti meg. Az okoskertek koncepciója az intelligens technológiai megoldások integrációját jelenti a kertészkedésben. Az okoskertekben használt eszközök valós időben gyűjtik és elemzik az adatokat, optimalizálva a növénygondozást. Az ilyen rendszerek nemcsak időt és energiát takarítanak meg, hanem csökkentik a víz- és energiafelhasználást is, hozzájárulva a környezetvédelemhez.

Az otthoni kényelmen túl ezek a technológiák megoldást nyújtanak a munkaerőhiány és az eszközpark hiánya okozta kihívásokra is, így a vállalatok és fenntartók kevesebb erőforrással is hatékonyan tudják karbantartani a zöld területeket.

Nőtt a kereslet az intelligens, prémium kategóriás robotfűnyírók iránt

A Husqvarna saját robotfűnyíró kínálatának, az Automower családnak az értékesítése Magyarországon az évek során folyamatosan emelkedett. Az ebből a termékkategóriából származó bevételek hat év alatt több mint tízszeresére emelkedtek és 2023-ban elérték az 1,7 milliárd forintot (2017-ben 170 millió forint értékben adott el a vállalat). 2023-ban közel 2300 darab robotfűnyíró talált gazdára itthon, idén pedig több mint 3000 darabot terveznek eladni.

Husqvarna

A Husqvarna a CEORA™ robotfűnyíró mellett a Groupama Arénában mutatta be azt az egyedülálló szoftverfejlesztését is, amely lehetővé teszi, hogy a fociszurkolók a robotfűnyíróikkal együtt ünnepeljenek, ha a kedvenc csapatuk gólt lő: a Victory Dance projekt keretében a tulajdonosoknak egyszerűen ki kell választaniuk kedvenc csapatukat a Husqvarna Automower® Connect alkalmazásban és amikor a kiválasztott csapat gólt szerez, a robotfűnyíró automatikusan a három tánc egyikével ünnepel, villogtatja a lámpáit és fanfárt játszik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik