A közel két évtizedes múltra visszatekintő GIA-Hungária Kft. ipari felszerelésekkel, benzinkúttechnikával, valamint napenergia-technológia kereskedelmével, telepítésével és karbantartásával foglalkozik. A cég ügyfelei között megtalálható szinte valamennyi Magyarországon jelen lévő olajtársaság, árbevétele 2010-ben közel egymilliárd forint volt.
![Windows Intune: „Nem akartunk foglalkozni az informatikával” [X] 1](http://24.hu/app/uploads/2011/12/itune_cikkbe41.jpg)
„Az egy, meglehetősen elavult szerver és az ehhez csatlakozó nyolc munkaállomás nem indokolta, hogy főállású rendszergazdát alkalmazzunk, így az informatikai feladatokat az elmúlt években külső segítséggel oldottuk meg. Amit így nyertünk a réven, azt a vámon el is veszítettük: habár így meglehetősen költséghatékony volt a vállalati informatika karbantartása, ugyanakkor közel sem kaptuk azt a gondosságot és szakértelmet, mint ha azt egy adott esetben drágább, de belsős munkatárstól kaptuk volna. Ördögi körben voltunk: míg az általunk választott megoldással nem voltunk elégedettek, úgy nem volt költséghatékony az annál jobb megoldás bevezetése. Aztán jött a Windows Intune.” – fogalmazott Kótai Bálint, a cég újdonsült ügyvezető igazgatója.
– „A nem megfelelő vírusvédelem miatt a gépek többször is megfertőződtek, botnetek használták ki a ‘zombivá’ vált munkaállomásokat, olyannyira, hogy (önhibánkon kívül) többször is felkerültünk a spam-feketelistára, és napokig nem tudtunk e-maileket küldeni. A hibaelhárítás esetleges volt, nem egyszer fordult elő, hogy a munkatársak órákig nem tudtak dolgozni a számítógépeken”, – sorolja a problémákat Kótay Bálint. – „Cégen belül egyáltalán nem akarunk foglalkozni az informatikai üzemeltetésével, csupán annyit szeretnénk, hogy a szükséges szoftverek és szolgáltatások mindig álljanak a rendelkezésünkre; az már kevésbé érdekes, hogy a partner ezt hogyan oldja meg” –
Több lehetséges szolgáltató feltérképezése után a GIA-Hungária a Zomputer Kft.-t választotta partneréül a fenti feladatok végrehajtására. A vállalat közel 15 éves üzemeltetési és rendszerintegrációs tapasztalatokkal rendelkezik a Microsoft megoldásaival kapcsolatban. 2010-ben a Microsoft Kiemelkedő Online Szolgáltatás partnerdíjjal jutalmazta.
A legsürgetőbb feladat a kommunikáció biztosítása, a nagyon sok hibával működő linuxos levelezőszerver kiváltása volt. A következő nagyobb lépés a Windows Intune felhőszolgáltatás bevezetés volt. A Windows Intune szolgáltatásnak része a vírusvédelem, tehát egy füst alatt a korábban oly sok gondot okozó vírusproblémát is megoldja a cégnél.
A Windows Intune bevezetése zökkenőmentesen történt: szükséges szoftver telepítése villámgyorsan lezajlott, az ügyfél alig vett belőle észre valamit. A szolgáltatással gyakorlatilag az összes felmerülő üzemeltetési feladat kiváltásra került: a hardver- és szoftverleltártól kezdve az egyes gépeken lévő frissítések kezelésén keresztül a vírusvédelemig a felhasználói munkaállomások egy pillanatra sem maradnak azóta védelem nélkül.
![Windows Intune: „Nem akartunk foglalkozni az informatikával” [X] 2](http://24.hu/app/uploads/2011/12/itune_cikkbe4_21.jpg)
Mindezek mellett a Windows Intune egyik legnagyobb előnye a távoli menedzsment. A rendszerüzemeltetést végző szolgáltató nem csupán „látja” a rábízott számítógépeket, de azoktól folyamatosan kapja az előre beállított jelentéseket, riasztásokat, amely alapján egyből be tud avatkozni. Mindez a GIA-Hungária mindennapi működésében is megmutatkozik: a Windows Intune működése a felhasználók számára gyakorlatilag észrevehetetlen, nemhogy nem zavarja a normál munkamenetet, éppen ellenkezően, a munkamenet sokat javult: megszűntek a szoftverhibák miatti leállások, akadálytalan a kommunikáció, a levelezés, így a munkatársak sokkal gyorsabban tudják elvégezni munkájukat.

