Szerinte megtévesztő bolti akciókat szedett csokorba a Kiszámoló.hu, a Lidlnél és az Aldinál. A hitelesség jegyében megfigyeléseit fotókkal is alátámasztotta.
Kiemelte például, hogy a Lidlben nagyjából fél évig volt akciós a méz, mindössze 4 forinttal. Aztán rátér „szuperár táblára”, ami pont úgy néz ki, mint az akciós tábla, csak éppen mint kifejti, semennyivel nem olcsóbb az ár, mint máskor. Mint írja, a Lidl hűtőpultjánál van egy sarok „Akció és szuperár” néven, több mint száz termékkel. Csütörtökön megszámolta, és arra jutott, hogy kb. minden 18. „szuperárra” (vagyis nem akciós termékre) jut egy valódi akció. Megfigyelése alapján ugyanilyen állványok vannak a sorok végén is, akciósnak tűnő, ám egyáltalán nem akciós termékekkel, és az esetek 5-8 százalékában jelöl csak akciós terméket a piros cimke.
Máshol átverés szerinte a „tartósan olcsóbb” termék, amely véletlenül szintén pont úgy néz ki, mint az akciós címke. Harmadik lehúzási lehetőségként a kuponos vásárlást említi. A termék nem olcsóbb, csak ha valakinek van Lidl-kártyája, ha használja is, és nem felejtette el előre aktiválni a szükséges kupont. Ha már használta a héten, akkor pedig újra kell aktiválni – magyarázza, hozzátéve, hogy aki bármit is kihagy, teljes áron vásárol.
És a tájékoztatásból úgy véli nem egyértelmű, hogy mikor olcsóbb valami. Értő magyar olvasással szerinte az jön le az átlagembernek, hogy most például olcsóbb a banán, de Lidl-kártyával még olcsóbb, és nem az, hogy egyáltalán nem olcsóbb a banán, csak ha van aktivált kuponja a vásárlónak. Ehhez képet is mellékel.
Meggyőződése, hogy a konkurenciát sem kell félteni. Példaként említi, hogy az Aldiban most akár tíz forintot lehet spórolni egy 259 forintos pékárun, mindezt hatalmas akciós táblákkal megtámogatva. Végignézve a piros árcímkéket (amikről azt hiszik az emberek, hogy akciót jelentenek, főleg, hogy van rajta egy áthúzott ár is), rengeteg filléres árengedményt találni szerinte. Erről is készültek fotók.
Szóvá teszi még a kéthetente mindig „akciós” jégkrémet is, aminek a normál ára lehet az akciós ára, csak mindig felemelik egy-két hétre, hogy aztán jobban vigyék az akciós héten. Meg a mosóport, ami megfigyelése alapján annál drágább egységárra, minél nagyobb kiszerelést vesz valaki.
Úgy véli, a kereskedők addig fognak így trükközni, amíg a kormány engedi nekik. Megoldási javaslatait is ismerteti.