A főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén az ellenzéki Wintermantel Zsolt interpellációra válaszolva közölte, hogy tárgyalások zajlanak a fővárosi önkormányzat és a pénzügyi tárca között arról, hogy az EIB által nyújtott metrófinanszírozási hitel kiváltását milyen módon lehet technikailag megoldani. Az önkormányzat kezdeményezte, hogy ne csak az alagút fúrását és az állomásokat tekintsék a projektnek, hanem a felszíni területek 60 milliárd forintra becsült rendezési költségét is. Ezáltal az önkormányzat beruházásában megvalósuló fejlesztések egy részét átvállalná, jelentős részét az Európai Unió.
A Fidesz frakcióvezető-helyettese, Wintermantel Zsolt a sajtóban “keringő” hírek alapján úgy vélte, hogy három hónappal a kormányfő és a főpolgármester által az országgyűlési “kampány hevében” aláírt Budapest-szerződés megkötése óta már minden borulni látszik. Rámutatott, hogy “Gyurcsány Ferenc durva pénzbehajtó csomagja” mára a budapesti fejlesztéseket is veszélyezteti. Ha ugyanis a kormány kivonul a 4-es metró finanszírozásából, ezzel gyakorlatilag megakadályozza a főváros elfogadott középtávú terveinek megvalósítását. Ezáltal ugyanis a főváros nem kapna pénzt az uniótól olyan fejlesztésekre, mint az 1-es és a 3-as villamos vonalának meghosszabbítása és az 5-ös metró vagy az aquincumi híd megépítése.