Megújította tevékenységét a Tiborcz István érdekeltségébe tartozó BDPST Koncept Kft., a július végi hatállyal frissült cégnyilvántartás szerint a cég profiljához jobban passzoló tevékenységekkel váltották le a korábbiakat. Konkrétan kikerültek onnan az ingatlan üzemeltetésével, kezelésével összefüggő tevékenységek, a helyükre pedig bekerültek a vállalkozás valódi céljához jobban passzoló, elsősorban a kommunikációhoz, pr-hoz kapcsolódó tételek, köztük a filmgyártás, reklámügynöki tevékenység, piac- és közvélemény-kutatás.
A BDPST Group leánycégeként bejegyzett BDPST Koncept különlegességét az adja a tulajdonos személyén túl, hogy az igazgatóságban helyet kapott 2021-ben Tiborcz felesége, Orbán Viktor lánya, Orbán Ráhel. A turisztikai végzettségű miniszterelnöki családtag (akinek saját cége is van, a babaholmik kereskedelmével foglalkozó Odu Store) alatt erősödött meg a most nyáron hivatalosan is átprogramozott cégben a marketinges vonal. Orbán Ráhel ritkán szokta megosztani a nyilvánossággal a gondolatait a munkájáról, e kevés alkalom egyike tavaly novemberben volt, amikor a Brandfestival panelbeszélgetésén fejtette ki véleményét a márkastartégia – a narratíva és a brandépítés – fontosságáról. Ezen az úton halad a BDPST Koncept, amely
nemzetközi hotelek és éttermek márkastratégiáján és a történelmi múlton keresztül kialakított narratíva létrehozásán dolgozik
– derül ki a cég honlapjáról.
A jelek szerint tehát a koncepció letisztulását követően megtörtént a vállalkozás tevékenységének átfazonírozása (ide kapcsolódik, hogy a BDPST Group egy másik leánycége, a BDPST Ingatlanfejlesztő Kft. szintén bővítette tevékenységi körét a reklámügynökséggel). Megkerestük a BDPST Koncept Kft.-t, hogy megtudjuk, miért vártak a tevékenységi kör átszabásával július végéig, és mi volt azzal a céljuk, illetve miért engedték el az „ingatlanozást”, és miért választották főtevékenységnek az üzletviteli, egyéb vezetési tanácsadást. Ezt a választ kaptuk:
A BDPST Konceptnél idén tavasszal elindult egy szakmai átszervezési és építkezési folyamat, amellyel a vállalat lépéseket tett egy 360 fokos kommunikációs ügynökségi működés irányába. Mindez lehetővé teszi, hogy a BDPST Koncept magas szakmai színvonalú komplex marketingkommunikációs tevékenységet biztosítva, hosszú távon támogathassa egyrészt a BDPST Group érdekeltségébe tartozó, valamint attól független brandek és termékek kommunikációját is. Ez a változás tükröződik a BDPST Konceptnél bekövetkezett cégjogi változásokban. A BDPST Koncept szakmai vezetését Orbán Ráhel és Énekes-Nyakas Laura irányítják, előbbi a branding területéért, utóbbi a marketingkommunikáció területéért felelve.
Mint jeleztük, a BDPST Group a miniszterelnök vejének, Tiborcz Istvánnak az érdekeltsége, és a Koncept csak az egyik cégeleme a portfóliónak. Egy idén áprilisi szakmai cikk alapján viszont úgy tűnik, hogy ezt a vállalkozást nem is Tiborcz hívta életre, hanem a felesége. A turizmus.com oldal ágazati TOP50-es kiadványát népszerűsítő írásban olvasható, hogy „a Dorothea Hotel koncepciójának megalkotása indította el a szakemberben (Orbán Ráhelben – a szerk.) a BDPST Koncept létrehozásának ötletét.”
A honlapján hét, hozzá köthető projektet (köztük az Andrássy Kúria & SPA-t, a BOTANIQ Turai Kastélyt) mutat be a vállalkozás, köztük van a napokban a hírekbe került BOANIQ Budai Klub is, ami egy tagságihoz kötött exkluzív klub étteremmel, wellness- és fitneszszolgáltatásokkal, teniszpályákkal, gyermekek számára fenntartott Kids Klubbal és többfunkciós sportpályával – szóval amolyan NER-Gentlemen’s club. Az interneten fellelhető képek szerint egyébként az ingatlan kivitelezésében a Balázs Attila vállalkozó tulajdonában lévő Bayer Construct működött közre, amelynek projektcége dolgozott a zuglói Bosnyák téri új városközponton: a beruházást pár hónapja vette át a magyar állam, 244 milliárd forintért.
Szintén a BDPST Konceptet érintő változás – s erre a cégtől kapott válasz is kitér –, hogy egy hónapja új taggal bővült az igazgatóság, a Fideszhez köthető múltú Énekes-Nyakas Laura személyében, aki egyebek mellett az Eximbanknál is megfordult korábban, valamint az Orbán Ráhelhez személyes kapcsolatok révén kötődő Magyar Divat & Design Ügynökségnek is dolgozott.
A cég egyébként 2022-ben 36,5 millió forintos árbevétel mellett 580 ezer forintos veszteséget hozott össze.