Közélet

Rtl.hu: nem a biciklisávok miatt van dugó Budapesten, hanem mert félmillióval több autó közlekedik a főváros környékén

Szajki Bálint / 24.hu
Szajki Bálint / 24.hu

A fővárosaik és a Pest megyeiek egyre több gépjárművet vásárolnak, a szakértők szerint ez pedig olyan forgalmi és környezeti problémákat okoz, amelyeket nehéz egyik napról a másikra megoldani – írja az rtl.hu.

Tosics Iván, a Városkutató Kft. ügyvezető igazgatója például azt nyilatkozta az rtl.hu-nak a sokat kritizált budapesti kerékpársávokkal kapcsolatban, hogy

a városban nem ezek miatt van dugó, hanem azért, mert túl sok autó van. Ha meg akarjuk oldani a dugók problémáját, elsősorban azon kell gondolkodni, hogyan korlátozzuk az autók számát és forgalmát.

Az rtl.hu cikke szerint 2000-ben a fővárosban 559 100, Pest megyében összesen pedig 827 379 autót tartottak számon. Ezek a számok az elmúlt két évtizedben drasztikusan nőttek. Tavaly a fővárosban 710 752, az egész megyében pedig a 2000-es számnál nagyjából félmillióval több, 1 328 803 autó volt. Természetesen nem minden Pest megyei jár a fővárosba rendszeresen, és ezek a számok a más megyékből Budapestre autózókat nem veszik figyelembe, ám így is jelzik azt, mennyire megnövekedett a forgalom a környéken.

Ekés András mobilitási szakértő, a Mobilissimus Kft. ügyvezetője úgy számol, hogy

ha az elmúlt években összevásárolt, nagyjából 350 ezres autótöbbletet sorba állítanánk az úton, ez a sor Budapesttől Koppenhágáig tartana. Na most próbálj meg elhelyezni ennyi autót Budapesten és az agglomerációban. Ezt nem lehet megcsinálni, és nem is szabad.

Ekés András kiemelte, hogy az autók számának növekedése nem is arányos a lakosságszám növekedésével. Míg Budapesten 22, Pest megyében 38 százalékkal nőtt az autók száma, addig a főváros lakossága stagnált, a megyéé pedig mindössze kilenc százalékkal nőtt.

Az rtl.hu cikkéből kiderül az is, hogy Budapesten évtizedek óta nincs visszatartó erő az autózás ellen. A teljes cikk itt olvasható. 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik