Azért szállítottak le két utast még augusztus 26-án az Air Canada egyik járatáról, mert nem akarták elfoglalni a hányásos üléseiket – írja a Business Insider.
A két nő Las Vegasból próbált Montréalba utazni, de miután a repülőre felszállva jelezték, hogy nem hajlandóak a hányásos üléseket használni, a repülőtér biztonsági személyzete leszállította őket a járműről. Az ülések egyébként még a repülő előző útján koszolódtak össze, és nem sikerült őket időben letakarítani.
Az ügyre azután derült fény, hogy az egyik leszállított utas az incidens másnapján egy Facebook-posztban panaszkodott a méltatlan bánásmódról. Az Insidernek adott keddi interjújában Susan Benson elmondta, hogy a két szóban forgó ülésnek még mindig hányásszaga volt, ezért utasították vissza, hogy az ötórás repülés alatt ezeket a helyeket használják.
Végül, ahogy a bejegyzésében írta, a pilóta közölte velük, hogy le fogják kísérni őket a gépről, mert „udvariatlanok” voltak a légiutas-kísérőkkel. Benson szerint azonban ez egyáltalán nem volt igaz, a leszállított utastársa ugyanis szerinte kifejezetten jól kezelte a helyzetet.
„Ideges volt és határozott, de semmiképpen sem volt goromba, és semmiképpen sem emelte fel a hangját. (…) Nem csinált jelenetet. Nem volt harcias. Csak úgy tudom leírni, hogy határozott volt és egyértelműen feldúlt” – nyilatkozta Benson.
Benson Facebook-bejegyzésében azt írta, hogy a pilóta ezt követően nyugodt hangon közölte velük, hogy vagy elhagyják a gépet önszántukból, és a saját költségükön szereznek maguknak másik repülőjegyet az utazásukhoz, vagy a biztonsági személyzetnek kell lekísérnie őket a gépről, és az utóbbi esetben még tiltólistára is kerülnek.
A légitársaság a kedden kiadott közleményében hangsúlyozta, hogy az incidens után felvették a kapcsolatot a két utassal, és bocsánatot is kértek tőlük.
„Mivel működési eljárásainkat ebben az esetben nem követtük megfelelően, ezt a súlyos ügyet belsőleg vizsgáljuk, amihez az ügyfelekkel közvetlenül is felvettük a kapcsolatot. (…) Ez magában foglalja azt is, hogy bocsánatot kérünk ezektől az utasoktól, akiknek nyilvánvalóan foglalkozunk megfelelő szinten az aggodalmaival” – fogalmaz az Air Canada közleménye.
Az Air Canada reakcióját követően Benson azt nyilatkozta a portálnak, hogy kezdetben örült a bocsánatkérésnek, de aztán belegondolt, hogy a helyzet nem megfelelő kezelése miatt a Bécsbe tartó másik járatukra sem tudtak felszállni, ezért úgy látja, hogy a légitársaság többet is tehetne egy szimpla bocsánatkérésnél.
Szeretném tudni, hogy felelősségre vonják őket. Őszintén, elég egy bocsánatkérés?
– tette fel a kérdést a leszállított utas.