Belföld

A felcsúti kisvasutat emlegetve bírálja a vasútbezárásokat a nagyvázsonyi fideszes polgármester

MTI / Vasvári Tamás
MTI / Vasvári Tamás

A felcsúti kisvasút átadásakor elmondott beszédének részleteivel szembesíti Orbán Viktor miniszterelnököt Fábry Szabolcs, Nagyvázsony polgármestere a Pesti Srácok című oldalon. A fideszes polgármestert az késztette a cikke megírására, hogy a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium augusztus elsejével tíz vasúti mellékvonal bezárásáról döntött.

„Hallgattam a tegnapi Kormányinfót, látom a vasútbarátok csoportjaiban a többezres, több-tízezres felháborodást. Meggyőződésem, hogy a vasúton belül félrevezetik a mellékvonalak kérdésében a döntéshozót” – indítja cikkét a polgármester, majd rögtön megvédi Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkárt a jelenlegitől, vagyis Nagy Bálinttól. Emlékezetes, hogy Nagy Bálint a múlt héten azzal szólt be elődjének, miután az megbírálta a vasúti szárnyvonalak bezárást, hogy

Vitézy Dávidnak megártott a meleg…!

Fábry a közlekedési államtitkár kiszólását „Kóka János-i szintet idéző hivatalos reakciónak” nevezi írásában, utalva a 2007-ben, 2009-ben a szocialista-liberális kormány által bezárt és újra meg nem nyitott vasúti szárnyvonalak esetére. Aztán nagy szakértelemmel rá is kanyarodik a jelenre.

„Attól, mert egy BZMot hűtővize felforr és sajnálatos balesetet okoz; attól, mert kiég egy Csörgő dízelmozdony, még nem pánikba kell esni, nem a mellékvonalakat kell tovább csonkolni. Pont azokat a mellékvonalakat, amelyek a legeldugottabb térségekben jelentenek vasúti ütőeret. Amelyek biztos és kiszámítható menetrenddel csattognak végig a pályákon (több helyen 40 éves, de több például klímával korszerűsített motorvonat), és ha a MÁV venné a fáradtságot illetve az elhivatottságot, értelmes (fővonalra csatlakozást biztosítva ráhordó) menetrendekkel, felelős (nem a vezetői fülkében beszélgető) jegyvizsgálókkal még jelen állapotukban is lenne mérhető utasforgalmuk, azaz létjogosultságuk. Ha nem lázálmokat kergetnénk egyfajta sebességőrületben, hanem ezen mellékvonalak pályáit viszonylag kis erőbefektetéssel 60-90 km/h-s sebességre fejlesztenénk, ha használt, de klímás motorvonatokat szereznénk be, ezen mellékvonatok népszerűségét rövid idő alatt lehetne jelentős mértékben növelni” – érvel a cikkében Fábry Szabolcs.

Amit tehát itt látunk, azok nemcsak sínek, mozdonyok, szemaforok, amit látunk, az nemcsak vas és acél, hanem egy szebb, otthonosabb, polgári életmód, egy szebb, otthonosabb és polgáribb Magyarország

– idézi aztán Orbán Viktor 2016-as beszédét a felcsúti kisvasút megnyitójáról. Majd hozzáteszi, hogy ha egy halódó, magára hagyott vicinális vonalat lát, mindig ezek a mondatok nyugtatják meg. Ezt az illúziót szerinte egy nemzeti kormány nem veheti el, mert

az olyan lenne, mintha ez a kormány a családbarát politikájának vagy a genderpropaganda-ellenességének fordítana hátat. Tömegekben mérhető a politikai veszteség.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik