„Teljesen letaglózódott” egy Costa Ricában nyaraló amerikai nő, miután közel 30 ezer dollárt – 10,4 millió forintot – számolt fel neki egy útért az Uber alkalmazása.
A rémálomba forduló álomnyaralásáról TikTokon is helyzetjelentést adó Dominique Adams a Newsweeknek mesélt arról, hogy mi történt vele, miután a repülőtérről a szállodájába vezető útért levontak a számlájáról 29 994 dollárt.
Az Egyesült Államokban élő Adams éppen a férjéhez tartott, hogy megünnepeljék az ötödik házassági évfordulójukat Guatemalában, amikor észrevette, hogy a legutóbbi fuvarjának a díját az Uber tévedésből amerikai dollárban vonta le a számlájáról Costa Rica-i colon helyett.
Az igazán nagy baj azonban csak ezután jött. Amikor Adams a bankját és a fuvarszervező céget is megkereste a problémával, akkor egyik helyről sem kapott túl sok segítséget – így legatyásodva kellett megünnepelnie az ötödik házassági évfordulóját.
Határozottan aggódtam, hogy nem fogom visszakapni a pénzemet, mert az Uber és a bankom sem volt segítőkész, és nem nyújtott semmilyen megoldást. Folyamatos harcban voltam velük
– mondta Adams, aki szerint a két cég egymásra mutogatott. Illetve a bankja őt is hibásnak tartotta az egészben, mondván, a tranzakció azért maradhatott a radarjuk alatt, mert a nő elővigyázatosságból figyelmeztette őket a Közép-Amerikába tervezett utazásáról.
@dominique.xo.xo Trying not to let this ruin the remainder of my trip, but…. Yes! @Uber charged me $29,994 for a single ride! Correct conversion should have been $54, but was charged 600% more. Contacted Uber: They replied w/ “Do not worry”, but did not provide any further assistance 😩 I cannot find a customer service number anywhere. They have ignored my messages & I have only received pre-generated messages. Yes, I contacted my financial institution @Altura Credit Union immediately. They said there is nothing they can do about it at the moment as I have to wait another 4 days for the amount to possibly convert to the correct amount. Cannot believe they allowed a payment of this amount to process. Failed security measures & negligence. So now I am on a trip out of the county with no way to access my funds 🙃 Pray for me 🙏🏽 Just trying to enjoy my vacation 🌴 ##emotionaldamage##horrorstory##uberscam##uber##fyp##viral##travelhorrorstory##wtf##traveltiktok ♬ Song Oh no oh no oh no no no
A vétkes pénzintézet, az Altura Credit Union nevű kaliforniai székhelyű bank azután ismerte be a hibát és kért elnézést nyilvánosan, hogy Adams férje elkezdett panaszkodni a Twitteren.
Adams szerint a bank munkatársai azt javasolták neki, hogy lépjen kapcsolatba az Uberrel, de az ő ügyfélszolgálatuktól csak előre generált üzeneteket kapott válaszul.
Ennek eredményeképpen nagyon kevés pénzük maradt arra, hogy kiélvezzék az évfordulós nyaralást.
Négy napig nem tudtunk hozzáférni a pénzünkhöz. Volt egy kis készpénzünk, amiből épphogy kijött a hajókirándulás és a szállítás, de ezen kívül a nyaralásunk lényegében félbeszakadt
– panaszkodott Dominique Adams, akinek minden bizonnyal felejthetetlen élmény marad az ötödik házassági évfordulója. Bár nem pont úgy, ahogy elképzelte. Az utazásközvetítő cég egyelőre nem reagált nyilvánosan a bakira.
Hasonlóan járt ősszel egy manchesteri férfi is, ám ekkor nem a pénzváltással, hanem a helymeghatározással akadtak gondjai az Uber algoritmusainak.