Közleményben üdvözölte a Ryanair, hogy a Fővárosi Törvényszék megsemmisítette a légitársaságra tavaly augusztusban kiszabott 736 ezer eurós bírságot. A 300 millió forintos büntetést a fogyasztóvédelmi hatóság szabta ki, miután a Ryanair deklarálta, hogy a 2022 júliusától utasonként 10 eurós különadót az utasokra terheli.
A légitársaság most azt írja, a bírság eltörléséről szóló döntés még a múlt héten született meg, de annak semmi nyoma a törvényszék honlapján. A Ryanair közleményének megjelenése után a Fővárosi Törvényszék a hvg.hu-nak megerősítette, hogy jogerősen megsemmisítették a cégre kiszabott fogyasztóvédelmi bírságot kiszabó határozatot. Szabó József törvényszéki szóvivő elmondta, az ítélet indoklásában két fontos elem szerepel. Az egyik az, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság eljárása során bizonyos szabályokat nem tartottak be. Ez azonban nem lett volna önmagában elég a határozat megsemmisítéséhez. Ennél lényegibb kérdés volt, hogy a kormányhivatal a bírság kiszabását azzal indokolta: a Ryanair nem jogosult a légi utazásokra terhelt adó továbbítására, mert annak alanya a rendelet szerint nem a légitársaság, hanem a földi kiszolgálást végző cég. A bíróság ezzel szemben ítéletében azt állapította meg, hogy a légitársaság az adó alanya, ezért joggal közölhette ezt utasaival, vagyis – a fogyasztóvédelmi hatóság határozatával szemben – nem tévesztette meg őket.
A Ryanair közleménye szerint az „abszurd és politikailag motivált bírság” megsemmisítése megerősíti, a társaságnak joga van ahhoz, hogy szabadon határozza meg jegyeinek árát.