Tech

Egyre többen választják itthon is az OLED tévéket

LG
LG
Ebben nagy szerepet játszott, hogy 8 év alatt közel felére csökkent az ilyen típusú televíziók ára.

Idén LG 10 éve, hogy az LG piacra dobta az első OLED paneltechnológiával készült tévéit, amik új fejezetet nyitottak a televíziózásban. A OLED technológia olyan kijelzők gyártását tette lehetővé, ahol a pixeleknek nincs szüksége háttérvilágításra, ezáltal a tévé képes a tökéletes fekete megjelenítésére. Ennek hála többek között lehetővé vált, hogy minden korábbinál vékonyabb és könnyebb, akár hajlítható, ívelhető panellel rendelkező televíziók készüljenek, amelyek a rendkívül valósághű kép és gazdag kontraszt mellett széles látószögből is tökéletes betekintést adnak.

A megoldás szép lassan egyre népszerűbb lett a fogyasztók körében, amit jól bizonyít, hogy a vállalatnál tavaly év végén már átlépte a 15 millió eladott példányt ez a kijelzőtípus.

A 10 éves jubileum alkalmából az LG itthon is bemutatta legújabb OLED termékcsaládját. Bemutatkoztak az idei OLED kínálat továbbfejlesztett G3 és C3 sorozatú kijelzői is, amelyek nagyobb fényerőt és színhűséget, valamint jobb tisztaságot és részletességet nyújtanak a felhasználók számára az LG OLED evo technológiának, valamint a 6. generációs α9 mesterségesintelligencia-processzornak köszönhetően.

A paletta egyik különlegessége az LG Flex (LX3) névű gamer tévé, ami egy állítható ívű, 42 hüvelykes OLED készülék. Az LX3 nagyméretű kijelzőjének görbülete a teljesen sík állapottól a látványosan íveltig hajlítható, így húszféle opció közül választható ki a képernyő ideális íveltsége.

LG Ha akarod sík, ha akarod ívelt az LG különleges gamer tévéje.

A Posé nevet viselő készüléket ezzel szemben a bézs keret és puha külső szövetborítás teszi egyedivé, ami bármilyen környezetben elegáns kiegészítőként szolgálhat. Bemutatkoztak továbbá az UltraGear OLED monitorszéria legújabb képviselői, a 27GR95QE és a 45GR95QE kódnevű modellek, amik 240 Hz-es képfrissítéssel és rekordalacsony válaszidővel rendelkeznek, precíz, élethű színeket és a végtelen kontrasztot biztosítva a játékosoknak.

Itthon is egyre népszerűbb

Magyarországon 2014 és 2022 közt nem történt számottevő növekedés az értékesített televíziók volumenében, sőt, a 2018-as és 2020-as kiugró évek után 2022-ben talált gazdára a legkevesebb készülék itthon. Ennek ellenére az OLED kijelzők évről-évre egyre népszerűbbek a GfK Hungária Kft. adatai szerint: 2014 óta folyamatos, dinamikus növekedést mutatva 2022-re már évi közel 25 000 darab OLED kijelző talált gazdára a hazai kereskedőknél.

Eközben a technológia a prémium, 400 000 forintos átlagárat meghaladó televíziók piacából is egyre nagyobb szeletet hasít ki, mára az értékesített kijelzők több mint fele (55,2%) OLED ebben a szegmensben, míg 2014-ben 100-ból mindössze valamivel több, mint 3 (3,3%) esetben sétáltak ilyen típusú tévével kosarukban a kasszához a vásárlók.

Az OLED iránti kereslet növekedésében itthon is szerepet játszik, hogy egyre szélesebb kör számára elérhetőek az ilyen típusú televíziók, hiszen 8 év alatt közel felére (46 százalékkal) esett az áruk. Míg 2014-ben közel 870 000 forintos átlagárat kellett fizetnie annak, aki ilyen tévét akart, 2022-ben már elég volt ehhez 470 000 forint is.

Az árak csökkenése mellett a bővülő termékkínálat is pozitívan hatott a keresletre. A hazai fogyasztók lelkesedése 2015-től 2019-ig töretlenül növekedett a 60 hüvelyket meghaladó képátlójú OLED televíziók iránt – 4 évvel ezelőtt közel minden harmadik vásárló ekkora OLED tévét keresett magának. 2020 óta egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a megjelenő kisebb méretek, egyre többen keresnek maguknak tévét a 45-54 hüvelyk közötti kategóriában is. Az 55-59 hüvelykes kínálat azonban továbbra is vezeti az eladási listákat, amelyben 2014 óta nem történt változás.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik