DisneyLand felnőtteknek
Azoknak, akik intenzíven érdeklődnek a médiaipar iránt, – és nem csupán azért, hogy pár napig celebek lehessenek – a rendezvény egy hatalmas élmény volt. Több mint 1500 négyzetméteren, rengeteg kiállítói standon tudtak informálódni a kilátogatók. Számos konferencia és bemutató tette még érdekesebbé a Média Platformot, azonban az igazi katartikust élményt az okozta, hogy a vendégek úgy érezhették magukat, mintha felnőtteknek szóló DisneyLand-be látogattak volna el.
A valóság pedig nem is áll olyan távol az igazságtól. Már az első napon világossá vált, hogy a kereskedelmi csatornáknak nagyon fontos ez az esemény. A Disney Channel birodalmi rohamosztagosokkal mutatta meg, hogy ki az úr a háznál, míg a Fox zombikat engedett a járókelők közé. Az RTL Klub-nál sem volt ok a szégyenkezésre, majdnem egy komplett dzsungelt telepítettek ki a csarnokba, ahol egyébként szöcskeevési lehetőséggel és óráskígyóval való fotózással sokkolták a közönséget.
A kiállítók mindent bevetettek azért, hogy akik hozzájuk ellátogatnak, azok nagyon jól érezzék magukat. A kisebb standok közül az ITT/OTT TV vitte a prímet, ott ugyanis megtekinthető volt a Samsung új és hatalmas 4K TV-je, amit hosszú percekig csodáltak az emberek.
Bödőcs promója díjat nyert
A szakmán belüli legfontosabb kérdés azonban az volt, hogy kik nyerik a MediaPlatform legötletesebb promóciós film, a leginnovatívabb műszaki megoldás és a legszínvonalasabb kiállítója díját. A három kategóriában komoly jelöltek indultak, de mindenhol csak egy nyerhetett, így a Comedy Central, az ITT/OTT TV és az AMC munkatársai örülhettek.
A MediaPlatform Legötletesebb Promóciós Film Díját a Viacom Global Hungary Kft. hozhatta el. „Az élet értelme és kertészeti tippek Bödőcs Tiborral” címet viselő ajánló egyébként tényleg az egyik legjobb anyag, amit mostanában lehet látni, (talán egyedül az RTL Klub-bon futó, Celeb vagyok ments ki innen promó az, ami felveheti vele a verseny) így a győzelem teljesen jogos.
Ráadásul senkit nem is ért váratlanul, hiszen a Comedy Centralnál a kreatívok mostanában nagyon elemükben vannak. Elég csak visszaemlékezni arra a két ajánló közötti wish kampányra, amikor a csatorna mesefigurái jelentek meg úgy, ahogyan az m1-en szoktak random emberek. Rég nem látott eleganciával heccelték a közmédiát.
A MediaPlatform Leginnovatívabb Műszaki Megoldás Díját az EuroCable Kft. vehette át az ITT/OTT TV-ért. A díjra azon műszaki jellegű fejlesztési, kereskedelmi tevékenységet végző szervezet volt jogosult, amely az utóbbi egy évben olyan innovatív műszaki jellegű megoldást fejlesztett ki vagy hozott forgalomba, amely a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség tagjaitól a legtöbb szavazatot kapta.
Az ITT/OTT TV alapjaiban változtathatja meg a hazai médiafogyasztási szokásokat, így az ITT/OTT TV nem csupán egy innovatív szolgáltatás, hanem egy piacformáló szereplő lehet nagyon rövid időn belül. Ezt az is bizonyítja, hogy már a tesztidőszakban több ezren segítették felhasználói tapasztalataikkal a program fejlesztését.
A MediaPlatform Legszínvonalasabb Kiállítója Díját az AMC Networks International – Central Europe-nak ítélték oda. Az nyerhetett akiknek standjának megjelenésében valamint az ott nyerhető információk tekintetében összességében a rendezvény résztvevői a legszínvonalasabbnak találták és amely a rendezvény látogatóitól a legtöbb szavazatot kapta.
A Magyar Kábelkommunikációs Szövetség által rendezett Média Platform kiállítás tökéletesen mutatta azt, hogy a reklámadó kivetése ellenére a hazai és a nemzetközi vállalatok, mind komoly hangsúlyt fektetnek arra, hogy a magyar lakosság televíziózási igényeit minél jobban kielégítsék.