Robbanásszerűen növekszik Kínában az online élő közvetítésekkel egybekötött értékesítés. A modell nagyon hasonlít a tévés teleshopokra, csak internetes csatornákon folyik, és a nézők folyamatosan hozzászólhatnak a műsorhoz. A kínai e-kereskedelemnek már mintegy 10 százaléka kötődik az élő közvetítésekhez, az üzletág értéke idén elérheti a 700 milliárd dollárt – írja az Insider.
A kínai állampárt az erkölcsösség nevében azonban megtiltotta, hogy nők fehérneműben jelenjenek meg az online közvetítésekben. A szabályt megszegők azt kockáztatják, hogy letiltják a csatornáikat és közszeméremsértés miatt eljárást indul ellenük.
A fehérneműkereskedők azzal reagáltak a szabályozásra, hogy elkezdtek férfimodelleket alkalmazni nők helyett.
在中国,女人在直播间里是不能穿内衣出镜的。否则直播间将因为涉嫌传播淫秽而立刻被永久封禁。那如果我非要在直播间带货卖女式内衣该怎么办呢?很简单,找男人来穿。 pic.twitter.com/4CHlq7fMdx
— 小径残雪 (@xiaojingcanxue) January 11, 2023
A fogadtatás vegyes. Vannak, akik értékelik, ahogy a kereskedők megkerülik a szabályozást, mások arra hívják fel a figyelmet, hogy a nők ismét negatív diszkrimináció áldozataivá váltak, mert rengetegen veszítették el a munkájukat, amit most férfiak végezhetnek el helyettük.