A német agrárminiszter betiltaná minden olyan gyermekek által elérhető hirdetést, amelyekben az egészségtelen ételeket, így a magas zsír-, só- és cukortartalmú termékeket népszerűsítik, írja a Guardian.
Cem Özdemir szerint itt az ideje megvédeni a gyermekeket az egészségtelen ételek okozta hatásoktól, mint amilyen az elhízás vagy a cukorbetegség. Becslések szerint minden második német állampolgár túlsúlyos, a gyermekeknél pedig 15 százalék ez az arány.
A miniszter azt tervezi, hogy minden gyermekek számára releváns médiumon, tehát a televízióban, a rádióban, a YouTube-on és az Instagramon is korlátozni kell az egészségtelen ételek hirdetéseit. A jövőben tovább szigorítana és csak este 11 és reggel 6 között lehetne ilyen reklámokat leadni.
Mint mondta, nem a teljes hirdetéstilalom a cél, csak az, hogy a reklámokkal ne a gyerekeket célozzák. Ennek értelmében viszont a gyerekmagazinokban, óriáshirdetéseken és az iskolák közelében semmilyen formában nem lehetne például édességeket vagy gyorsételeket reklámozni.
Hogy mi számít majd egészségtelennek, azt az Egészségügyi Világszervezet (WHO) protokollja alapján állapítják majd meg.