Az Ad Hoc Plus Research kvalitatív kutatást végzett az egész országra kiterjedően, mely során egyenlő arányban kérdezte meg a 20-29 éves és a 30-39 éves korosztályt arról, hogy mit tartanak ma az egészség kulcsának. A megkérdezettek között 50-50 százalékban képviseltették magukat a férfiak és nők, valamint a gyermekkel és gyermek nélkül élők is.
Bio vagy multi?
A kutatás eredménye szerint a körülöttünk cikázó információkból igyekszünk egy saját egészség-térképet felállítani, mely azonban tele van ellentmondásokkal. Kiderült, hogy a bio élelmiszereket a megkérdezettek közel 100 százaléka az egészség csúcsának tekinti, ugyanakkor a többségnek fogalma sincs, mit jelent az, hogy bio és tulajdonképpen a „no-name” bio cégekben sem bíznak. A felmérés rámutatott arra, hogy a fogyasztók inkább a multinacionális cégek termékeit részesítik előnyben, többek között a ellenőrizhetőség miatt.
Cukormentes üdítőt iszunk
A megkérdezettek, ha szomjoltásról van szó voksukat a 100 százalékos gyümölcs italok, vagy a cukormentes úgynevezett light termékek mellett teszik le annak ellenére, hogy a legtöbb támadást az utóbbi időben pont ezek a termékek kapták a bennük található édesítőszerek miatt.
A válaszokból az is kiderült, hogy azok, akiknek fontos karcsúságuk megőrzése, egy ital megvásárlásakor a kalóriaadatokat tekintik meg elsőként, és nem veszik figyelembe az alapanyagokat. A kalória szegény vagy éppen cukormentes üdítőket szinte kivétel nélkül mindenki az egészséges kategóriába sorolta.