A Napi Gazdaság szerint nem adott pontos választ a szaktárca arra, hogy a jelenlegi 7200 kilométer vasúti pályából hova lesz 1200 kilométer. A lap erre azért kérdezett rá, mert az Új Széchenyi-terv csak 6000 kilométerrel számol.
A Napi Gazdaság megkeresésére azt a választ kapta, hogy minél kiterjedtebb és hatékonyan működtethető vasúti pályahálózat fenntartásában érdekelt a minisztérium. Az Új Széchenyi-terv viszont a lap szerint “beismeri”, hogy nem lehet fenntartani gazdaságtalan pályaszakaszokat.
A dokumentum szerint a “vasúti pálya méretét a hosszú távú érdemi fenntarthatóság jegyében szükséges meghatározni. Mind a felhasznált finanszírozási eszközök, mind az alágazat megítélése szempontjából olyan pályahálózat-méret alakul ki, amely állami oldalról a társadalom előtt is vállalható finanszírozást igényel”.