Sport

Megőrizte trónját a bajnok

kazár miklós, szőke tamás (kazár miklós, szőke tamás)
kazár miklós, szőke tamás (kazár miklós, szőke tamás)

Kazár Miklós harmadszor zsebelhetett be abszolút bajnoki címet, 2008-ban navigátorként, tavaly és idén pedig pilótaként. Szőke Tamás ebben az esztendőben először lett abszolút magyar rallybajnok navigátor.

A Maximmun Racing Team kettőse a szezonzárón rendkívül izgalmas körülmények között ért föl a csúcsra, taktikus versenyzéssel őriztek meg hat pontot az eddig megszerzett előnyükből.

A pécsi száguldás előtt kétesélyes volt az éves összetett, tehát Kazáréknak kizárólag Herczigékre kellett koncentrálniuk. A lényeg az volt, hogy ne hibázzanak és a nagy riválist nyomás alatt tartsák. A feladatot sikerrel teljesítették, a végén még az is belefért, hogy a Skodás egység megszerezze a harmadik helyezést a Mecsekben.

Fotó: Maximmun Racing Team

A boldog pezsgőzést azonban feszült órák és esőzéssel fűzerezett záró szakasz előzte meg.

“Csak fél órával a célba érés után eresztettem le, akkor tudtam elhinni, hogy megvan a bajnoki cím” – fogalmazott Kazár Miki. – “Az utolsó körig minden rendben volt, tettük a dolgunkat, de nem kockáztattunk semmit. A hatodik szakaszon a többiektől kapunk egy keveset, de még ezzel sem volt gond. A záró gyorson viszont leszakadt az ég, az autónkra pedig négy slick gumi volt feltéve. Ráadásul az ablaktörlőnk sem működött rendesen, a 28 km-es szakasz nagy részét így tettük meg. A tapadásunkat elvesztettük, és alig láttunk, de a lényeg, hogy megvan. Nagyon készültünk, a csapat és Tomi is tökéletesen dolgozott. Boldog vagyok, hogy kemény munkával, idén is sikerült elérni a célunkat.”

Fotó: Maximmun Racing Team

A miskolci pilóta szerint az elsőség már korábban is eldőlhetett volna, de utólag nem bánja, hogy így alakult. Tökéletes évkezdet után a veszprémi murván egy kicsit megtorpantak, utána pedig már nem az önfeledt autózásról, hanem a célirányos, taktikus versenyzésről szólt az esztendő. Ez pedig eredményre vezetett, hiszen Miki megtartotta a helyét a trónon, és Tomi számára is beérett a kemény munka gyümölcse, az abszolút bajnoki cím megszerzése.

“Egerben és Miskolcon tökéletes hétvégét zártunk, Veszprémben viszont a computer probléma miatt csupán az utolsó szakaszért járó pontokat  tudtuk begyűjteni” – tekintett vissza a pilótaként immáron kétszeres magyar bajnok rallys. “Innentől kezdve inkább a taktika került előtérbe. Nagyon szerettük volna megnyerni a pontversenyt, ezért mindent ennek rendeltünk történelemkönyvébe.”

Fotó: Maximmun Racing Team

“Óriási érzés bajnoknak lenni” – fogalmazott Szőke Tomi. “Négy évvel ezelőtt ezen a vidéken kezdtük a közös pályafutásunkat, most pedig itt értünk föl a csúcsra. Kiváló döntés volt, hogy az olasz csapattal vágtunk neki az idénynek, hiszen nekik köszönhetjük a versenyképes technikát. A Citroen is elégedett volt, Közép-Európában ugyanis még nem volt abszolút elsőségük. Most ez nekünk sikerült, leírhatatlan amit most érzek. Egy nagyon nehéz szezonzárón vagyunk túl, ahol engem végig nyomasztott a teher. Sokáig stabilan tartottuk a második helyünket, de az utolsó kör talán egy előre megírt forgatókönyv szerint zajlott. Az égiek is azt gondolták, hogy még inkább meg kell dolgoznunk  ezért a sikerért. Megettük. Kiváló mezőnyben, nagyszerű riválisok ellen, egy színvonalas bajnokságot nyertünk meg. Igazi csapatmunka volt, megcsináltuk, amiért egész esztendőben dolgoztunk. Madarat lehetne velem fogatni, olyan boldog vagyok. Azt hiszem ebben a helyzetben ez érthető.”

Eredmények

A 47. Mecsek Rali végeredménye:

1. Turán Frigyes, Csökő Zoltán (Ford Focus WRC) 1:10:24,3
2. Krózser Menyhért, Papp György (Subaru Impreza WRC) +1:19,5
3. Herczig Norbert, Bacigal Igor (Skoda Fabia S2000) +1:29,6
4. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Citroen Xsara WRC) +1:37,0
5. Bútor Róbert, Tagai Róbert (Peugeot 207 S2000) +2:43,1
6. Ollé Sándor, Czakó-Budai Annamária (Ford Fiesta S2000) +2:54,2

Az Országos Rally Bajnokság végeredménye:

1. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Citroen Xsara WRC) 103 pont
2. Herczig Norbert, Bacigal Igor (Skoda Fabia S2000) 97 pont
3. Turán Frigyes, Zsíros Gábor/Csökő Zoltán (Ford Focus WRC) 75 pont
4. Bútor Róbert, Tóth Imre/Tagai Róbert (Peugeot 207 S2000) 49 pont
5. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer EVO IX) 44 pont
6. Krózser Menyhért, Fodor Géza/Papp György (Subaru Impreza WRC) 34 pont

Ajánlott videó

Olvasói sztorik