A Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) kéri a döntéshozókat, hogy a Sziget Fesztivál területhasználati díjával kapcsolatban olyan megoldást találjanak, amely nem akadályozza meg a turizmus szempontjából fontos esemény további működését.
A szervezet – az MTI-hez is eljuttatott – álláspontja szerint “megdöbbenve értesült a Főpolgármesteri Hivatal azon szándékáról, hogy a hosszú évek óta sikeres, nemzetközi hírnévnek örvendő, sok tízezer hazai és külföldi látogatót vonzó Sziget Fesztivált egymilliárd forint területhasználati díjjal tervezi megterhelni“.
A fenti nagyságrendű területhasználati díj bevezetése ennek a rendezvénynek a folytatását lehetetlenné teszi – írja a szállodaszövetség. A szervezet úgy véli, hogy a 2010-ben 18 éves Sziget Fesztivál azon kevés fővárosi rendezvény közé tartozik, amelyen Magyarországról, Európából évente több százezren vesznek részt, akik amellett, hogy jól szórakoznak, ismerkednek Budapest turisztikai nevezetességeivel, viszik Magyarország hírét a nagyvilágba, és nem utolsósorban jelentős bevételt hoznak a turisztikai szolgáltatóknak, a fővárosi szállodáknak.
A Sziget Fesztivál szervezőinek a 2010. évi rendezvényről közzétett adatai szerint az eseményen közel 400 ezren vettek részt, költésük óvatos becslések szerint is nagyságrenddel nagyobb, mint a Főváros által igényelt területhasználati díj. A résztvevők mintegy harmada külföldi, akik átlagosan 5-6 napot töltenek Magyarországon. A rendezvényről 314 médium tudósított, 44 országból.
A Magyar Szállodaszövetség azért is károsnak érezné, hogy akkor vetődik fel egy aránytalanul magas területhasználati díj megállapításának a gondolata – amely a Sziget Fesztivál működését ellehetetlenítené -, amikor előzetes szakmai egyeztetés nélkül 2011. január 1-jével az egyes önkormányzatok 33 százalékkal vagy azt meghaladó mértékben megemelték az idegenforgalmi adót, illetve 15-27 százalékkal a szállodákat terhelő építményadót – emlékeztetnek.
A szállodaszövetség sajnálatosnak tartja, hogy a Sziget Fesztivál esetleges megszűnése az augusztus 20-i Red Bull légibemutató mellett egy éven belül a második olyan, turisztikai szempontból jelentős rendezvény végét jelentené, amelyek Budapest pozitív imázsának alakításában éveken keresztül nagy szerepet játszottak. Arra kívánja felhívni a döntéshozók figyelmét, hogy a hazai turizmusban meghatározó szerepet játszó fővárosi szállodák – amelyek az országos szállodabevételeknek éves szinten több, mint 50 százalékát adják – akkor tudnak sikeresen működni, ha egyebek mellett Budapest városüzemeltetése javul, és hozzájárul ahhoz, hogy az itt lakók, illetve az ideérkező turisták jól érezzék magukat a fővárosban. Továbbá akkor tudnak sikeresek lenni, ha az eddigieknél többet és hatékonyabban költenek Budapest marketingjére, ha a vállalkozások és a szállodák számára megfelelő a szabályozási, adózási környezet, valamint ha Budapesten rendszeresen szerveznek olyan eseményeket, amelyeknek jelentős bel- és külföldi vonzóképessége van.