Az idén a harmadik negyedév bizonyult a legerősebbnek: az első negyedévi stagnálás és a második negyedévi csaknem 3 százalékos emelkedés után július-szeptember között 4 százalékkal emelkedett a listaáras reklámköltés – írta szerdai számában a Kantar Media adataira hivatkozva a Napi Gazdaság.
Az év első kilenc hónapjában összességében 2,6 százalékos bővülés következett be az előző év azonos időszakához képest.
Az év eddig eltelt időszakában a médiatípusok közül a kábeltelevízióknál volt a legszámottevőbb, csaknem 23 százalékos a növekedés, ezt a szakemberek az ott végrehajtott áremeléssel indokolják.
A kábeltelevíziós piac mellett – szintén csaknem ilyen mértékben – növekedést ért el a mozi is, és bár ezekhez képest jóval szerényebb mértékben – 6,2 százalékkal -, de nőni tudott a rádiós piac is, miközben az értékesített reklámfelület 7,6 százalékkal csökkent.
A lap beszámolója szerint a korábbi évekhez képest viszont szerényebben gyarapodott az idén az első kilenc hónapban az internet, itt csak 3,1 százalékos bővülést mértek.