Minimális önrész mellett, odaítélt – de még le nem hívott – uniós forrásból akár a százmilliárd forintot is meghaladó összegért venne új trolikat és villamosokat a BKV. Ezt Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója (a képen) mondta a Népszavának.
Az áprilisban a közgyűlés elé kerülő terv szerint a Combinókkal azonos hosszúságú, új járművek állnának forgalomba az 1-es villamos vonalán 2015-től. Rövidebb, de szintén alacsonypadlós új szerelvények közlekednének fél tucat más vonalon is, és csaknem száz új troli érkezne a fővárosba.
A határidők szűkösek, de minimális – talán a főváros megszorító költségvetéséből is kigazdálkodható – önrész mellett százmilliárd forintos járműbeszerzésre nyílik lehetőség az EU kohéziós alapjában 2013-ig rendelkezésre álló összegből.
A lap megkeresésére a BKK közölte, hogy tavaly őszi megalakulása óta 77,6 milliót fizetett bérekre és azok közterheire. A cég nettó 7,9 milliót költött számítógép-beszerzésre és további 4,1 milliót más, a társaság indulásával összefüggő beruházásra.
Bútort nem vettek, mert a régi városházi darabokat használják, és csak egy tanácsadói szerződést kötöttek nettó 80 ezerért. Jogi feladatokra viszont több szerződés is született már összesen mintegy 5 millió forint értékben. Jelentős kiadási tétel, hogy a főváros a Városháza saját cégének négyzetméterenként nettó 3000 forintos irodabérleti díjat számláz.