Az aláírt szerződés a Figyelő hetilap, valamint a hozzá kapcsolódó eszközök és vagyoni értékű jogok átruházásáról szól. A hetilap hirdetési felületeit 2012 végéig változatlanul az eddigi tulajdonos, a Sanoma Media Budapest értékesíti.
Vajdics Enikő, a Word Communications ügyvezető igazgatója a Figyelő megvételével kapcsolatban kiemelte, hogy céljuk egy független, megbízható gazdasági hetilap kiadása és fejlesztése. Ebben támaszkodni kívánnak a Figyelő több évtizedes hagyományaira, jól képzett szerkesztőségi gárdájára.
A Sanoma Media Budapest Zrt. 2010 októberében jelentette be, hogy meghívásos tenderen értékesíti a Figyelő hetilap, az Üzlet és Siker, a TOP 200, a Figyelő Trend sorozat, valamint a Figyelő Konferenciák jogait. A pályázatok elbírálásánál alapvető szempont volt a hetilap és a fent említett tevékenységek folyamatos működtetése, a szerkesztőség független működésének biztosítása, valamint a lap mértékadó arculatának megtartása és további megerősítése.
A 2002-ben alakult, magyar tulajdonban lévő Word Communications elsősorban az IPM (Interpress Magazin) kiadójaként ismert, de a cég adja ki a Családi Lap és a Digitális Fotó című magazint is.