A Viber részletes áttekintést tett közzé a magyarországi felhasználók 2021-es kommunikációs szokásaikról. Az adatok alap alapján a magyarok összesen 230 millió hívást indítottak, 26 millió órát töltöttek beszélgetéssel és másodpercenként átlagosan 200 üzenetet küldtek tavaly.
A Viber 2021-ben ünnepelte a 11. születésnapját, elérte az 1 billió androidos telepítést, valamint a Snap vállalattal együttműködve elindította az AR Lencsék funkciót: a hazai premier óta a magyar felhasználók összesen 1 millió Lencsét hoztak már létre. Matricákat pedig 280 millió alkalommal használtak felhasználók, ami 17 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest. A chatbotok terén a Viber 2021-ben 40 százalékos növekedést regisztrált, és közel 1 millió honfitársunk használja aktívan ezt a megoldást a mindennapi ügyintézésre, szórakozásra.
„A vírushelyzet erősen megváltoztatta a kommunikációs szokásokat, ennek hatásai 2022-ben is érezhetők. Örülünk, hogy az elmúlt időszakban nagyon sokan választották a Vibert személyes és üzleti kapcsolattartásra” – kezdte Atanas Raykov, a a Rakuten Viber EMENA vezető igazgatója.
Régóta a stratégiánk része, hogy egy igazi “szuper alkalmazássá” bővítsük a Vibert. Szeretnénk megkönnyíteni a felhasználóink mindennapjait, valamint lehetőséget adunk a vállalatoknak, hogy személyes és jelentőségteljes kapcsolatot ápolhassanak vásárlóikkal, ügyfeleikkel. A fenti számok igazolják, hogy jó irányban gondolkodunk, hiszen felhasználóink és partnereink is egyre többet használják az alkalmazást napi kommunikációjukban.
Az új szolgáltatások és bővítések mellett az adatbiztonság is fontos a Vibernél. Az alkalmazás 2016-ban fejezte ki elhivatottságát, hogy megvédje felhasználóinak adatait végponttól-végpontig tartó titkosítással, aminek eredményeképpen 2021-ben a Mozilla Alapítvány, a ZDNET és a Tom’s Guide is elismerően nyilatkozott az alkalmazás biztonsági intézkedései kapcsán.