A működésében az iPhone-hoz hasonló, 1,25 centiméter vastag, 9,7 colos, azaz 24,6 centiméter átmérőjű érintőképernyős iPad valahol az okostelefonok és a hordozható számítógépek között félúton helyezkedik el. Bolti árusítása április 3-án, szombaton kezdődik az Egyesült Államokban.
Katy Huberty, a Morgan Stanley elemzője szerint az iPad beszállítói a korábbi 5 millióhoz képest már 8-10 millió darabos eladásra számítanak december végéig. Ebből a mennyiségből 2,5 millió az első három hónapban talál majd gazdára – vélik a beszállítók.
A vállalat részvényei a hírekre reagálva hétfőn 2,06 dollárral 232,96 dollárra, azaz a tavalyi év hasonló időszakához képest több mint a duplájára emelkedtek. Az Apple papírjaival a nap folyamán rekordszinten, 233,87 dolláros áron is kereskedtek.
Az iPad iránti fokozott érdeklődésre maga az Apple szolgáltatott újabb bizonyítékot, miután az elektronikus áruházában előrendelhető táblagépek szállítási határidejét a korábbi április 3-hoz képest egy héttel kitolva, április 12-re módosította.
A tablet európai bevezetésének pontos időpontját még nem hozták nyilvánosságra, az ára valószínűleg a szokásos módon ugyanannyi lesz euróban, mint dollárban.