Hírügynökségi jelentések szerint eddig legalább 20 ilyen panaszt tettek, azok jogosságát független forrásból azonban nem erősítették meg. Kormányzati ellenőrök azt mondták, 10 olyan esetről tudnak, amikor a javítás után is jelentkezhetett a probléma.
A Toyota az Egyesült Államokban eddig 7,5 millió autót rendelt vissza különféle hibaforrások megszüntetésére, amelyek 43 balesettel, 52 ember halálával hozhatók összefüggésbe. Ezen hibaforrások között szerepel a gázpedál beragadása, az autóknak a vezető akarata ellenére történő felgyorsulása; ilyen esetek 34 áldozattal jártak az utóbbi években.
A Toyota néhány hete közölte, hogy a visszahívott autókon egy fémalátét behelyezésével megszüntethető a gond.
Amerikai kongresszusi képviselők az ügyben az utóbbi napokban rendezett meghallgatásokon viszont azzal kapcsolatban faggatták a japán autógyár vezetőit: a váratlan gyorsulásokat esetleg nem mechanikai hiba, hanem szoftveres gond, az elektronikus fojtószelep-vezérlés (ETC) hibája okozza. A japánok ezt a lehetőséget kizárták.
A keddi kongresszusi meghallgatáson több szenátor azt a véleményét hangoztatta: a Toyota a profitérdeket a biztonsági szempontok fölé helyezte, és ez volt az oka annak, hogy romlott a japán gyár modelljeinek minősége.
Mike Johanns, nebraskai republikánus szenátor egyenesen azt sürgette, hogy tiltsák be a japán gyártmányú kocsik behozatalát mindaddig, amíg a tokiói kormány nem ad biztosítékot a járművek biztonságosságára. A volt agrárminiszter szerint az importtilalom nem különbözne attól, mint amikor Japán a BSE-kórtól való félelmében több éven át megtiltotta az amerikai marhahús bevitelét.
Az ABC szerint Japánban olyan vélemény kezd kialakulni, hogy az Egyesült Államokban a visszahívások körüli hisztéria és a washingtoni törvényhozási meghallgatások a Toyota “megtörését” célozzák.