Közélet

Sértegette az utast, most a jog mögé bújik a buszvezető

A buszvezető modortalan, sértegeti az utast, az erről készült hangfelvételt azonban nem hallgatja meg senki, mert annak készítése jogsértő. Egy pillanatra sem becsülnénk alá az adatvédelmi törvényt, de ettől még Attila esete kellőképpen abszurd. Az esetben az a szomorú, hogy az ilyen dolgozók a tisztességes kollégáikat járatják le. 

Összegezném röviden a fejleményeket: 2015. július 23-án tettem bejelentést a BKK felé, hogy az egyik járatukon a buszsofőr ingerülten beszélt az utasokkal, mikor a járattal kapcsolatban érdeklődtek nála. Ezt a stílust nehezményeztem és megkérdeztem a sofőrt, hogy miért kell így beszélni az utasokkal. Erre a sofőr elkezdett engem sértegetni, hogy “hülye gyerek” és “vidéki majom”, stb. Majd hangosan rádiót hallgatott.

Fotó: BKK
Illusztráció: BKK

Ahogy az utasokkal beszélt és ahogy engem elkezdett sértegetni, erről a telefonommal hangfelvételt készítettem.

Levelet írtam az üggyel kapcsolatban a BKK-hoz, majd azt a tájékoztatást kaptam, hogy ki van szervezve azon a járatukon a szolgáltatás és hogy a panaszomat továbbították a járatot közlekedtető szolgáltató – a T&J Busz Projekt Kft. – részere. De a sofőr természetesen tagadott mindent, sőt, én sértegettem őt, állítása szerint.

Ezek után elküldtem a hangfelvételt a BKK-nak, majd ismételten továbbították a panaszomat a T&J Busz Projekt Kft. részere. Onnan a lentebb olvasható választ kaptam:

“A panaszában közölt felvétel meghallgatása nem történt meg, mivel Ön jogsértést követett el azzal, hogy olyan hangfelvételt továbbított, amihez nem volt hozzájárulása a résztvevőknek.” “A fentiek alapján egy ember hangja személyes adatnak, a hangfelvétel készítése pedig adatkezelésnek minősül. Esetünkben a hangfelvétel készítése és továbbítása az érintett hozzájárulása nélkül történt, ezért az Avtv. (adatvédelmi törvény – a szerk.) rendelkezéseire tekintettel az adatkezelés jogszerűtlen.”

Összegezve: Van egy hangfelvételem, egy hangfelvétel részlet, amin hallható, hogy az egyik BKK buszvezető lekezelően beszél az utasokkal, majd velem is, sőt engem még sértegetett is, majd hangosan rádiót hallgatott. De ezt nem hallgatják meg a BKK-nál, mert a sofőr nem hagyta jóvá a hangfelvételt. Állítólag a hangfelvétel készítésével jogsértést követtem el.

Nem tudom megérteni, hogy a BKK miért nem kötelezi a T&J Busz Projekt Kft.-t arra, hogy az érintett sofőr járuljon hozzá a hangfelvétel meghallgatásához. Mert a tagadás pont az igazság elhallgatását teszi lehetővé.

Elég sok visszaélésre, atrocitásra derült fény kép-, illetve hangfelvétel alapján, ami a BKK-val, illetve a BKV-val hozható összefüggésbe. Érdekes módon azok ki lettek vizsgálva. Pedig ott sem járultak hozzá a felvételen szereplő személyek a rögzítéshez. Jogilag lehet, hogy helytálló a válaszuk, de erkölcsileg semmi esetre sem!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik