Tíz napja zajlik az Egressy úti és a Mogyoródi úti útátjárók felújítása a Nagy Lajos király útján, emiatt a 3-as, a 62-es és a 69-es villamosok rövidített útvonalon közlekednek. A kimaradó szakaszokon pótlóbuszok szállítják az utasokat, olvasónk tapasztalata szerint jókora káoszt okozva a környéken.
Géza vagyok, érettségi óta Zuglóban közlekedek, nap mint nap, teherautóval fuvarozok pékárut, meg közben reggel és délelőtt BKV-val közlekedek. A múlt hétvégén kezdődött a BKV-nak itt valami nagyszabású munkája a 3-as villamosnál, és ezt most szerintem nagyon rosszul hozták össze.
Az első meglepetés akkor ért, amikor mentem volna hajnalban dolgozni, de a 973-as busz nem jött (ezzel megyek a teherautóért hajnalban). Oltári szerencsémre láttam, hogy a busz másfelé megy és ugyan félórával később, de beértem dolgozni.
A megállóban persze nem volt kiírva a világon semmi sem és amikor felszálltam a buszra és megkérdeztem a vezető srácot (máskor is találkoztam már vele), azt mondta, ő sem tudta, hogy le van zárva a bontás miatt az út és terelve kell mennie, neki is csak este szóltak.
Kérdem én, ha ezt a BKV (már biztos) nem aznap este döntötte el, hogy felújítja a vágányokat, akkor miért nem tudták jobban megszervezni az utasoknak a tájékoztatást? Annyi csilivili kijelzőt kiraktak a városba, de ott, nálunk nincs, csak a megálló. Ott miért nem volt kiírva, hogy a busz tereléssel megy? És ez állítólag hetekig így lesz még. Hétfőn hajnalra se raktak még ki táblát, hogy hol kell a buszt keresni.
De ez még nem minden. Mint említettem, járom a kerületet, viszem az árut. A Mogyoródi útnál, meg az Egressy útnál a két útpályát összevonták egybe. Hát, elég érdekes volt reggel, amikor a két sávból mindenki mindenfelé akart kanyarodni. Lehet, nem ártott volna legalább a balra kanyarodást megtiltani, mert az a ki-mit-tud, ami ott volt, azt nézni is rossz volt. Erről mellékeltem is egy képet.
De még van itt érdekesség. Mellékeltem egy videót is. A buszokat beterelték a Rákospatak utcába. De annyi figyelem nem szorult beléjük, hogy a stopvonalat hátrébb rakják vagy öt méterrel, hogy akik kifelé jönnek, azoknak az elejét ne vigye el a busz, ja, és a balra kanyarodó sávból kanyarodik a busz jobbra, mert annyira kicsi a helye. Nagyon durva a felvétel, pont elkaptam egy-két veszélyes helyzetet (a legcsúnyább az, amikor a fekete Opelnek vissza kell tolatnia, hogy a régi busz be tudja tenni az elejét és ne zúzza le az autót).
De nem csak ez van. A Nyugatit is lezárták és ezért most a 32-es is másfelé megy (barangol). Azt meg bevitték az M3-as mellett a Rákosrendezőhöz, na már most ezért nem tudsz átszállni a 74-esre az Amerikai útnál, mert a busz ha jön az Árpád hídtól, akkor lemegy a földalattihoz és körbe elmegy az uszoda előtt. A trolira így meg csak a Kassai téren lehet átszállni. Persze ott a 74A is a földalattinál, de az ritkán, este és hétvégén pedig nem jár.
Az egyik munkatársnőm azt mesélte ma reggel, hogy az Ógyalla térnél két 32-es busz majdnem összeütközött reggel, mert a Szőnyi úti kanyarnál majdnem frontálisan összementek. Ő a buszon ült; azt mondja, akkorát fékezett a busz, hogy többen el is estek rajta. Én oda még a busznál sokkal keskenyebb teherautóval is nagyon óvatosan szoktam behajtani, mert annyira nem lehet látni, ki jön ott szembe az M3 felől. De most még odavitték ezeket a behemót buszokat is, ráadásul egymással szembe.
Remélem, eljut majd a BKV-Figyelőn keresztül a BKV-s illetékesekhez az észrevételem, és végre rendet tesz már valaki, aki ért is ezekhez a dolgokhoz. Mert erről én most nem vagyok meggyőzve teljesen.