Lassan ott tartunk, hogy a blogon sűrűbben olvashattok hülye utasokról, mint hülye BKV-sokról. Minden hétre jut legalább egy olyan bejegyzés, ami a járművezetőkre rátámadó utasokról szól. Olvasónk a 7E buszon találkozik rendszeresen egy agresszív utassal, aki tegnap a buszvezetőre is rátámadt. Részletek a levélben:
Körülbelül másféléve járok reggel hatóra tájban a 7E autóbusszal Zugló felől a Felszab tér felé. Vagy legalábbis ennyi ideje lehet, hogy felfigyeltem egy agresszív utastársra. Kinézetre kopasz, kigyúrt, harmincév körüli, és hetente egyszer beleköt valakibe.
Ma (04.27.) reggel – miután lerángatta a kocsiról – megverte a a buszvezetőt a Felszabon.
Gondoltam, itt az ideje, hogy bejelentsek a BKV ügyfélszolgálata “felé”, kérve, hogy a nagyhangú, összeférhetetlen embert alapos indokkal lekapcsolják, vagy legalábbis móresre tanítsák. Tíz perc várakoztatás után D-né M. H. ügyfélkapcsolati munkatárs jelentkezett a vonal másik oldalán. Történetemet végig sem hallgatva a következőket mondta: 1. a BKV-nak nincs kapacitása ‘minden járat’ ellenőrzésére és a rend fenntartására a személy és az egyéb körülmények leírása alapján; 2. a rendőrség csak konkrét ügyekkel foglalkozik.Egy mély, úgynevezett nyugtató sóhaj után ekkor azt mondtam Henriettának, hogy – bár nyilván mindkettőhöz sokat kell tanulni – jogász vagyok, nem hülye, kezdjük újra a beszélgetést. Érthető (és fokozódó) felindulásunkban azonban már nem tudtunk a rendes kerékvágásba visszakeveredni.
Most itt ülök az irodámban, frusztrálok, ráadásul további két megoldatlan kérdés is gyötör: 1. akkor most nekem kell bilincsbe verni és az Akácfa utcába vinni ezt az alakot? (valószínűleg igen) 2. ha ügyfélkapcsolati munkatársat ver meg valaki, az elég konkrét-e egy büntetőeljárás megindításához? (remélem, nem)
Pozitív végkifejlett/Happy end:
Ha jól értem H-t, az ügyfélkapcsolati munkatársat, a város ‘minden járata’ épp akkor, épp onnan és épp oda tart, ahová én is. Magyarán százezrekkel ellentétben én még mindig kényelmesen, nyugodtan tömegközlekedhetek!