A BKV rossz anyagi helyzetét figyelembe véve, saját érdekeiket is előtérbe helyezve tiltakozásba kezdtek a Budafokiak. A paraméterkönyv bevezetése óta gyűjtik az adatokat, hogy bebizonyítsák a városvezetésnek, és a BKV-nak, hogy a kertvárosban közlekedő 12-15 százalékos kihasználtságú 150-es buszra a jelenlegi formájában nincs szükség. A busz üzemeltetése környezetszennyező és egyáltalán nem gazdaságos. Az alábbi levelet küldték nemrégiben Lakos Imrének:
Tisztelt Lakos Úr!
Hivatkozással a 150-es buszjárat budafoki viszonylatában (Tanító – Pattantyús – Kapisztrán és Hittérítő utca) a Lakossági Összefogás Budafok 2008 (LOB 2008) korábban benyújtott leveleire, és a „LAKOSSÁGI TÁJÉKOZTATÓ BUDAFOK-TÉTÉNY TÖMEGKÖZLEKEDÉSE TÁRGYÁBAN” címmel készített, 2008.09.21-én átadott (BKV Zrt-nek is megküldött) tanulmányanyagra – amely tartalmazza az alternatív megoldási javaslatainkat és a korábbi mérési eredményeinket- ezúton szeretnénk tájékoztatni, hogy a mai napig pótlólagos közös mérésekre nem került sor (bár erre a BKV Zrt. ígéretet tett), ezért a Lakossági Összefogás Budafok 2008. megbízta a BUDAPESTI MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI EGYETEM KÖZLEKEDÉSMÉRNÖKI KAR Közlekedésüzemi Tanszékét Budafok-Tétény 150-es és 250-es BKV viszonylatainak forgalomszámlálására. A tanulmányt kidolgozta Dr. Tóth János egyetemi docens / Kózel Miklós PhD hallgató
Az egyetem által készített tanulmány rámutat (mellékelve), hogy a mérésre a tömegközlekedés szempontjából a legfrekventáltabb időszakban került sor, valamint az elrendelt szmog riadó és ónos eső is emelte az utasok létszámát. Kitér tovább, hogy az általuk alkalmazott kapacításkihasználtság számításnál (4 fő/nm2 állóhely) a BKV általában magasabb értékeket alkalmaz (5 fő/nm2 állóhely esetén), ezáltal az egyetem által megadott kihasználtsági mutatók tovább romlanak mintegy 13-14%-al.
Ennek alapján
1.) Tanító – Pattantyús – Kapisztrán útszakaszon a kihasználtság csúcsidőben, tömegközlekedés szempontjából legfrekventáltabb januári időszakban, elrendelt szmog riadó és ónos eső mellett 14,09 %-os (BKV által számolva 12,26%-os) átlagosan 0,31 leszálló és 0,88 felszálló utast mértek
2.) Hittérítő úti útszakaszon (440 db áthaladás / nap) a kihasználtság csúcsidőben, tömegközlekedés szempontjából legfrekventáltabb januári időszakban, elrendelt szmog riadó és ónos eső mellett 15,05%-os (BKV által számolva 13,10%-os) átlagosan 0,31 leszálló és 1,29 felszálló utast mértek
Hivatkozással a 156/2008.(2008.05.28.) Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság határozatára, amely kimondja:„a Fővárosi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/1992. (III. 26.) Főv. Kgy. rendelet 5. számú melléklete II. fejezetének, a Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság című részének 1. pontjában foglaltaknak megfelelően úgy dönt, hogy felkéri a főpolgármestert, dolgoztasson ki egy monitoring rendszert, annak érdekében, hogy a bevezetés során nyert tapasztalatokat megfelelően értékelni lehessen, és a szükséges visszacsatoló, követő intézkedéseket hatékonyan meg lehessen tenni. A kidolgozott monitoring rendszer alapján a bevezetett forgalmi változások felülvizsgálatát a 2008. 08.21. – 2008. 12. 21. közötti időszakra vonatkozóan 2009. 01. 10-ig szükséges elvégezni.
illetve a 278/2008.(2008.10.29.) Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság határozatára:
1) a BKV Zrt. 2008. évi Paraméterkönyv hálózati változásainak tapasztalatairól, módosításairól elkészített anyagot a kidolgozott monitoring rendszer alapján 2009. 01. 10-ig adja meg a bizottság részére.2) amennyiben a BKV Zrt. 2008. évi Paraméterkönyv hálózati változásban olyan döntési pontok vannak, amelyek azonnali döntést is lehetővé tesznek, illetve nem okoznak többletköltséget, többletjármű igénybevételt azt terjessze a bizottság elé.
Kérjük a Tisztelt Bizottságot, hogy a •156/2008 és 278/2008 számú határozatokra, •a fenti kihasználtságai adatokra, •korábban átnyújtott lakossági tiltakozó aláírásokra, •a BKV Zrt., a Fővárosi Önkormányzat Közlekedési Ügyosztálya és a Budafok-Tétény Budapest XXII. kerület Önkormányzata próbaidőszakra és ennek értékelésére tett állásfoglalásokra, •Környezetvédelmi Hivatal elmarasztaló zajszint határozatára (Tanító utca), valamint a •BKV Zrt. jelenlegi helyzete alapján
az útvonalakat ebben a formában felülvizsgálni, figyelembe véve az általunk benyújtott alternatív megoldási javaslatokat.
Kérjük tovább a Tisztelt Bizottságot, hogy a mérési adatok ismertetésére Dr. Tóth János egyetemi docenst urat, a Közlekedésiüzemi Tanszék vezetőjét felkérni szíveskedjenek. Visszajelzését előre is megköszönve.
Tisztelettel, XY
Bővebb információt a civilek weboldalán találsz. Kattints ide!