Tech

Fizetős csoportokat tesztel a Facebook

Chesnot / Getty Images
Chesnot / Getty Images

A Facebook az elmúlt években erősen ráállt a közösségépítésre annak céljából, hogy tovább növelje az oldal forgalmát. A Meta vezetője, Mark Zuckerberg szerdán jelentette be a Community Summit nevű eseményen, hogy a jövőben újabb eszközöket kapnak a csoportadminisztrátorok, többek közt termékeket adhatnak el a saját közösségükön belül.

Emellett plusz bevételt szerezhetnek gyűjtés útján, vagy akár azt is megadhatják, hogy díj ellenében lehessen csatlakozni egy csoport alcsoportjához. A termékeladás annyira nem új dolog, hiszen ott a Marketplace, de eddig arra nem volt példa, hogy előfizetéses csoportok legyenek jelen a platformon. Az újítás lényege, hogy az adminisztrátorok a már meglévő csoportokon belül hozhatnak létre amolyan VIP-köröket, ahol minőségibb tartalmakhoz, vagy exkluzívabb beszélgetésekhez férhetnek hozzá, ez főleg a tartalomkészítőknek jó hír, akik saját rajongói csoportokat kezelnek.

A közösségi óriás egyelőre teszteli a funkciót, amit jelenleg az adminok szűk köre érhet el. Kérdéses, hogy mikor vezetik be szélesebb körben. A Facebooknak még arra is megoldást kell találnia, hogy a fizetős, még zártabb közösségek ne élhessen vissza a plusz védelemmel, és osszanak meg egymással olyan tartalmakat, amik sértik az oldal szabályzatát.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik