A magyarok kevesebb mint harmada ellenőrzi legalább havi rendszerességgel mobilhasználatát, minden ötödik megkérdezett pedig csak akkor foglalkozik vele, amikor túl magas a telefonszámla, illetve az egyenlege vagy az adatkerete kimerült – derül ki a a Pulzus kutatócég által végzett friss reprezentatív felmérésből, amit a BillKiller megbízásából készítettek.
A magyarok mobilhasználati tudatosságát vizsgáló kutatás arra is rávilágított, hogy 25 százalék még csak nem is tudja, hogy hol találja meg a kimenő és bejövő hívásokkal, az SMS-ekkel és az internethasználattal kapcsolatos adatokat a telefonjában. Pedig egy kis tudatossággal jelentős összeget spórolhatnánk meg: az első 1 823 BillKiller ügyfélnek átlagosan évi 55 036 forint megtakarítást kalkulált az applikáció.
A magyarok 21 százaléka havonta többször, míg 9 százalékuk a havi számla beérkezésekor ellenőrzi a mobilhasználatát, 20 százalékuk pedig csak akkor foglalkozik vele, amikor a költségek túl magasak vagy a szolgáltatás nem elérhető. 19 százalék vallotta, hogy a számlán szereplő összegtől függetlenül egyáltalán nem foglalkozik a mobilhasználattal, a fennmaradó 28 százalék számára pedig a korlátlan mobilhasználat miatt ez nem releváns.
A kutatás rávilágított továbbá, hogy sokan nem is tudják, hol követhetik nyomon a telefonjukban mobilhasználatukat, a hívások számát és időtartamát, az SMS-eket és a mobiladat-felhasználást – a legkevesebb információjuk erről a 60 év felettieknek és a hölgyeknek van.
A felmérés során azt is megvizsgálták, hogy jellemzően milyen formában igyekeznek spórolni a mobiltelefonhasználók: a megkérdezettek által legnagyobb arányban (47%) preferált megoldás, hogy internetes csevegőapplikációkkal helyettesítik a hagyományos hívásokat és SMS-eket. Ez a spórolási forma leginkább a nőkre és a feltöltőkártyát használókra jellemző.