Tech

A Clubhouse és az Instagram keveréke lehet a Facebook vadiúj alkalmazása

SOPA Images/LightRocket / Getty Images
SOPA Images/LightRocket / Getty Images

Kevesebb, mint egy év alatt sikerült népszerűvé válnia a mára több millió felhasználóval bíró Clubhouse nevű közösségi alkalmazásnak. A tavaly márciusban indult, kimondottan hangalapú platform leginkább a rádiós műsorok és a konferenciahívások egyvelegének élményét nyújtja, mindezt ötvözve az exkluzivitással. Miután több nagy techvezér is elkezdte használni (köztük Elon Musk), nagy cégeknek is vonzóvá vált a recept, egyre többen próbálnak hasonló megoldást beemelni a saját felületeikre.

A Facebook egyenesen egy külön alkalmazást indítana a Clubhouse versenytársának, a Hotline-t, amin a megszokott módon a belsős kutatási-fejlesztési csapat, az NPE Team dolgozik. Ugyan a közösségi óriás ezen irányú tervéről már egy ideje tudni, de csak most jelentették be hivatalosan a szolgáltatás nevét.

Az egyelőre kísérleti fázisban lévő Hotline ugyan elsősorban a hangalapú közösségteremtésre alapozza majd az élményt, de a Clubhouse-zal ellenben támogatni fogja a videókat, tehát a résztvevők egymás arcát is láthatják. Zuckerbergék azt is megcsavarják, hogy a beszélgetések rögzíthetők lesznek, míg a Clubhouse-ban erre nincs lehetőség. Nagy hangsúly lesz továbbá a kérdezz-felelek funkción, amivel a közönség kérdéseket tehetne fel a beszélgetések indítójának. Ezért a TechCrunch szerint a Hotline leginkább úgy írható le, mintha a Clubhouse és az Instagram élőzés keveréke lenne.

A Hotline-t egyelőre még csak az amerikai felhasználók egy szűk köre éri teszteli, egyelőre nem tudni, hogy mikor válhat elérhetővé világszerte.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik