A szeszes italok kiskereskedelmi forgalmában erőteljes szerepet játszik a bor. A legnagyobb részesedést azonban a sörök hasítják ki, míg a pezsgőé és az égetett szeszes italoké lényegesen alacsonyabb – derült ki a GfK Hungária felméréséből.
Magyarországon minden második háztartás vásárol bort valamilyen rendszerességgel, az utóbbi 3 évben azonban ez az arány csökkenő tendenciát mutat. Míg 2 évvel ezelőtt tízből hat háztartás tartozott a borvásárlók közé, azóta viszont 10 százalékkal mérséklődött a vásárlói kör.
A könnyű beszerezhetőség, illetve az utóbbi időben egyre szélesebb választék miatt elsősorban a hipermarketekben vásárolunk bort. Ám az italdiszkont, a borszaküzletekben, illetve a termelőtől történő vétel ugyancsak jelentős “beszerzési forrásnak” bizonyul.
Az utóbbi időben egyre nagyobb népszerűségnek örvendő rozé borok különösen a fiatalok, illetve a fővárosiak körében kedveltek. A 40 évnél fiatalabb korosztályban tízből négyen a rozét részesítik előnyben a fehér-, illetve vörösborokkal szemben. Az idősebb korosztályok szíve azonban a száraz fehér-, illetve vörösborok felé húz.