Az Electronic Privacy Information Center (EPIC) civil jogvédő szervezet az amerikai versenyhivatalhoz (FTC) februárban eljuttatott panaszában többek között azt kifogásolta, hogy a Gmail levelező rendszerébe épülő szolgáltatás a felhasználók leggyakrabban használt címei alapján állít össze publikus baráti köröket.
A Google erre reagálva a szolgáltatást úgy módosította, hogy a felhasználóknak mindössze címeket javasolt, amelyeket, ha akartak, az adott baráti körökhöz csoportosíthattak.
A keresőmotorjáról ismertté vált kaliforniai vállalat további módosításként a hét elejétől kezdve értesíti felhasználóit, hogy ellenőrizzék és változtassák a kívánt hozzáférési szintre a személyes adataikat tartalmazó profiljaikat.
Úgy látszik, a Google a közösségi szolgáltatások terén csak fiaskókat kénytelen elkönyvelni: a Facebook konkurenseként működő Orkut szolgáltatás csak Brazíliában lett igazán népszerű, a Wave sem lett sikeres és az annak utódjaként debütáló Buzz-t is kikapcsolta a legtöbb felhasználó, köszönhetően a fent említett adatvédelmi problémáknak, illetve a csekély hozzáadott-értéknek.