Szórakozás

Dallos Bogiék Instagramjának úgy kellett a Nyerő Páros, mint egy falat kenyér

Dallos Bogiék Instagramjának úgy kellett a Nyerő Páros, mint egy falat kenyér

Elkezdtek fogyni a követők, de aztán jött a játék. Meg is fordult a trend. Nézzük, hogy pontosan mennyire.

Ahogy két éve az X-Faktor mentorairól, úgy most az október közepén lezárult Nyerő Páros játékosairól is készítettünk egy statisztikát, amiben azt vizsgáltuk, miként alakult az instagramos követőbázisuk. Hogy miért fontos ez? Két dolog miatt:

  1. Egyrészt ez a szimpátia jele: minél érdekesebbnek találnak valakit a nézők, annál többen fogják bekövetni a műsor alatt. Bár nem garancia a győzelemre, de elég beszédes, hogy a végül győztes Rácz Jenő–Gyuricza Dóri páros szedte össze a legtöbb új követőt.
  2. Ha valaki nagyot nyer az Instagramon, új kapuk nyílnak meg előtte: elkezdhet influenszerkedni, azaz a cégek rajta keresztül hirdetnek termékeket, így plusz, sokszor fix bevételhez juthat.

A lenti grafikonon mindenki szerepel, akiről a SocialBlade vezet statisztikát – ez a tizennégyből összesen kilenc ember. (Négyről nincs adat az oldalon, Czutor-Kilián Zsanett profilja pedig rejtett, követni is csak akkor lehet, ha ő azt jóváhagyja.) Az ábrán az látható, hogy az egyes szereplőknek adott hónapban mennyivel nőtt a követő bázisuk, ami az új követők és a követést leállítók (még magyartalanabbul: kikövetők) különbsége. Azért nem a teljes követő bázist ábrázoljuk, mert elég széles skálán mozognak a versenyzők: Dallos Bogit több mint 200 ezer ember követi, ehhez képest Szigligeti Ivettet 30 ezer, és az ugyanakkora abszolút növekedés nagyobbnak tűnhet utóbbi esetében. Apropó Dallos: azért kevés olyan ember van az országban, akik nem hallottak volna róla vagy a pasijáról, Puskás Petiről a műsor előtt, így nagyobb valószínűséggel szed össze új követőket mondjuk az eddig főleg félhomályban mozgó Szigligeti, mint ők.

Az idei Nyerő Páros szereplőit augusztus utolsó napján jelentette be az RTL Klub, ami azt jelenti, hogy főleg a szeptemberi és októberi növekedésekben lehet szerepe a műsornak. Ennek ellenére már májustól kezdve ábrázoljuk az adatokat, hogy valóban lássuk, ha valakinek tényleg a játékban szereplés dobta meg a bázisát. És ez kevés kivétellel így is van.

Nagyjából stagnáló adatok kötődnek Dér Henihez, akit Dallos Bogihoz hasonlóan már rég bekövették azok, akik szeretnék látni a mindennapjait. Szalay Bence vonala is majdnem vízszintes: ő a műsor előtti négy hónapban átlagosan havonta 40–50 új követőre tett szert, októberben viszont majdnem 1200-zal nőtt a követői száma, októberben pedig alig ötszázzal. Sok ideje nem is volt bizonyítani, ugyanis párjával elsőként estek ki.

Made with Flourish

Bár százalékosan elenyésző, de Dallos Bogi júliusban 210, augusztusban pedig 354 követőt vesztett, Puskás Peti pedig 834-et, illetve 1384-et.

A fogyatkozás a műsor indulása után megállt: szeptemberben Dallos 4 ezres plusszal zárt, Puskás Petit pedig közel háromezerrel többen követték, mint egy hónappal azelőtt.

Gyuricza Dórit cikkünk írásakor 73 ezren követik, ebből 44 ezret ez elmúlt két hónapban szedett össze, ezek szerint a Nyerő Páros neki nemcsak a főnyereményt jelentette, hanem táborkétszerezést is hozott. Rácz Jenő ugyanennyi idő alatt 50 ezer követőt nyert, közelít a 200 ezerhez. Októberben a harmadik legtöbb új embert Szigligeti Ivett könyvelhette el: 30 ezres követő táborából 20 ezer ember az elmúlt négy hétben csatlakozott hozzá. A SocialBlade adatai alapján egyébként az látszik, hogy júliusban rekord mennyiségű, száz posztot törölt az Instagramján Szigligeti, valószínűleg készült a műsorra és az amiatt megjelenő cikkekre.

Illusztráció: Csóti Rebeka / 24.hu

Olvasói sztorik