Tudomány

A Twitter nekiáll pénzt csinálni

A Twitter alapítói bejelentették a cég hirdetési modelljét, így végre komolyabb bevételre is szert tehetnek a szolgáltatásból.

Számos olyan szolgáltatás van az interneten, amely, bár elképesztően népszerű, mégsem termel komoly bevételt a tulajdonosai számára, sokkal inkább kockázati tőkebefektetők pénzéből fejlesztik azt. Szakértők már jó ideje várták, hogy a Twitter mikroblog-szolgáltató mikor kezdi készpénzzé váltani a sokmillió regisztrált felhasználó jelenlétét. A cégnek korábban is volt már bevétele a keresőkkel történt megállapodásokból, az azonban elenyésző összeg a költségekhez képest.

A most bejelentett, Promoted Tweets nevű hirdetési modell relatív egyszerű. Amikor az emberek egy adott kulcsszóra keresnek, akkor azon hirdetők tweetjei, aki arra befizettek, megjelennek az időfolyamban, méghozzá folyamatosan. Ez azért jó, mert hiába promotál egy cég valamilyen akciót a Twitteren, az a legtöbb felhasználónál hamar eltűnik, olyan gyorsan termelődik a tartalom.

A cég később nem csak a kulcsszavakra alapozott hírfolyamokban, hanem az egyes felhasználóknál is megjelentethet szponzorált tartalmakat, függően attól, mennyire lehet az érdekes az adott ember számára. Azt azonban Dick Costolo, a Twitter ügyvezetője megígérte, hogy érdektelen hirdetéseket senki sem fog látni a Twitter-oldalán.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik