A Facebook bejelentette, hogy az amerikai elnökválasztás után azonnal leállítja a politikai hirdetéseket annak érdekében, hogy kevesebb teret adjon a választási eredményekkel kapcsolatos dezinformációnak. Természetesen a döntés csak az Egyesült Államokban vásárolt reklámokra vonatkozik. Mivel határozatlan időre szól a rendelkezés, úgy tűnik, nem lesz tartós.
Hozzá kell tenni, hogy a közösségi oldal szeptember elején közölte, az elnökválasztás előtti héten nem lehet majd új szponzorált, politikai posztokat közzétenni, de a már futó kampányokat nem állították le. A közösségi oldal egyben felügyelni fogja azt is, hogy a jelöltek idő előtt ne hirdethessék ki a győzelmüket a platformon, amivel szintén félretájékoztathatnak.
A Twitter már hónapok óta készül erre az időszakra és tiltja a politikai reklámokat, Zuckerbergék viszont láthatóan sokáig nem akartak hasonló lépést tenni. Zuckerberg szerint ugyanis a politikai hirdetések jó hatással vannak a nyilvános politikai és társadalmi diskurzus élénkítésére.
(Kiemelt kép: GettyImages)