Szó, mi szó, valóban van abban valami bizarr és visszataszító, amikor a népnek azt tolják a szeme közé, hogy kedvencei egy-egy vértől csöpögő marhaszívet markolászva bizonygatják, hogy ők ugyan “szívüket-vérüket adják majd a világbajnokságon a hazáért” – nem mellékesen mindezt egy világhíróű sportszergyártó reklámjaként.
Nyilván a nemrég filmben és plakáton is feltűnő négy futballcsillag – a német Lukas Podolski, a spanyol színekre váltó brazil Diego Costa, a holland Arjen Robben és a brazil Dani Alves – nem maga találta ki az ötletet, mégis részesei lettek egy olyan kampánynak, amelyel a céggel együtt azonnal céltáblájává váltak az állatvédőknek.
A német Négy mancs például úgy nyilatkozott a dailynews.com -on és a yahoo sport-on olvasható írás szerint, hogy: “Azt mondja szívét adja a hazáért? De milyet? Egy ártatlan állatét? Éppen elég gond az, hogy a marhákat lemészárolják a húsukért, de a sportszergyártó véres reklámfogása mindenen túlmegy. Rossz fényt vet a játékosra és a cégre is.”
Megkérdezték a német válogatott támadóját is a sportszergyártó twitter oldalán még most is látható fotókról, aki szabadkozva csak annyit mondott: “A film és a képek sem gusztustalanok, ez csak a német csapat elkötelezettségét érzékelteti.”
Az adidasnak idén ez már a második kellemetlen ügye. Mint ahogy a sport24 is beszámolt róla január 30-án a magyar feltaláló Oroszi László egy 12 éve húzódó pert nyert meg jogerősen a cégóriás ellen. Oroszi az “irányítósávos futballcipő” feltalálója és a Fővárosi Ítélőtábla határozata szerint az adidas a Precision és a Mania fantázianevű futballcipői esetében elbitorolta a feltaláló szabadalmi jogait.