Kultúra koronavírus

Filléres jegyekkel próbálják visszacsábítani a nézőket az amerikai mozik

Száz éve volt ilyen olcsó utoljára a mozizás.

Többször írtunk róla, hogy a koronavírus okozta leállás a mozit is komoly válságba sodorta. A vírus által jobban sújtott Egyesült Államokban augusztus 20-tól nyithatnak újra több helyen a mozik, de kérdés, hogy a streaming szolgáltatók által a karantén alatt is elkényeztetett nézők mennyire akarnak majd felállni a kanapéról a filmnézéshez. A mozisok egészen új megoldásokkal próbálják visszacsábítani a nézőket. A legnagyobb amerikai mozihálózat, az AMC, például a nyitónapon 15 centért, vagyis kb. öt forintért fogja árulni a jegyeket. Ez nagyjából a száz évvel ezelőtti jegyáraknak felel meg, ami nem véletlen: 1920-ban alapították ugyanis a Dubinsky testvérek első mozijukat, amely aztán a több száz mozival rendelkező mammutcéggé nőtte ki magát.

Az AMC kitűzött célja, hogy a Tenet szeptember 3-i premierjére 600 mozijának a kétharmada már nyitva legyen. Christophar Nolan csavaros thirllerjétől sokan várják, hogy megadja a kezdőlendületet a nézők visszatéréséhez, megmentve ezzel a mozikat a teljes kiürüléstől.

Szuperhősei sem védhetik meg Hollywoodot a koronavírustól
Úgy fest, hogy a járvány nemcsak a nyári blockbuster-szezont söpri el, de alapjaiban rengeti meg a filmipart. Vajon fognak-e még tömegek moziba járni a válság után?

Kiemelt kép: Valerie Macon/AFP

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik