Az elmúlt évek 15-20 százalékos növekedése után a 2004-es esztendő már vízválasztónak bizonyult, a stagnálás jelei mutatkoztak.
Az idei évben szakértők szerint a finanszírozói árrések tovább szűkülnek majd, így valószínűsítve a kedvezményes akciók háttérbe szorulását. A lízingcégek többsége ezért stagnálásra, vagy a finanszírozási forgalom visszaesésére rendezkededett be.
A hazai lízingpiac kockázati szintjét a piaci szereplők többsége úgy látja: a finanszírozási piac a fokozott prudencia irányába halad, hiszen a lízingcégek tulajdonosai árgus szemekkel figyelik nemcsak a kihelyezési számokat, hanem a minősített kinnlevőségek mutatóit is. Éppen ezért csökkenő kockázatvállalás jellemezheti a 2005-ös évet – teszik hozzá.
Az idei évet ugyanakkor egy másik tendencia is jellemezheti: a várható magyarországi új- és használtautó-értékesítési forgalom és a márkafinanszírozók (captív) drasztikus előretörése következtében a kihelyezésállományon belül a használt autók részarányának növekedésére van kilátás.
