A legfőbb indokok a költségek csökkentése, a fő tevékenységre fókuszálás és a kapacitásgondok megoldása. A feltörekvő trendek között megtaláljuk a felhőalapú működést, a folyamatautomatizálást és a közösségi média ügyfélszolgálatként történő üzemeltetését is – összegezte blogjában az Invitech.
Az informatikai outsourcing ma már nemcsak az IT-infrastruktúra és a biztonság területén jelenthet megoldást: a végfelhasználóknak nyújtott szolgáltatások is egyre inkább előtérbe kerülnek.
Ahogy az IT más területei, úgy a végfelhasználók menedzselése is rengeteget változott az utóbbi évek során. Például a szoftverkörnyezet ütemezett, néhány évenkénti frissítése már a múlté, ahogy a cégek is egyre több szolgáltatásként nyújtott szoftvert vesznek igénybe, a munkatársak pedig saját eszközeiken is dolgoznak.
Ezen kívül egyre jobban terjed a szolgáltatásként nyújtott asztali gép (Desktop-as-a-Service – DaaS) koncepciója is, amelynek része a felhasználók zöme számára kevéssé ismert „vékonykliens plusz felhőmegoldás” is. Mindezek következtében a végfelhasználók menedzselése is egyre összetettebb, nehezebb, ráadásul gyorsan változó feladattá válik.
A felszabaduló erőforrások miatt több okból is megéri
Kocsi Tamás, az Invitech IT-szolgáltatásokért felelős presales csoportvezetője szerint a kiszervezés számos szakmai, pénzügyi és gyakorlati előnnyel járhat. Egyrészt felszabadítja a társaság erőforrásait, ezért a munkatársak a fő üzleti tevékenységre tudnak fókuszálni. Másrészt a szolgáltatást használva a cégnek nem kell megküzdenie a munkaerőpiaci kihívásokkal. Márpedig manapság az új IT-munkatárs keresése vagy éppen egy informatikus kolléga átmeneti pótlása komoly nehézségeket okozhat.
Végül pedig azzal sem kell foglalkozni, hogy a saját IT-csapat vajon milyen időbeli lefedettséggel tudja ellátni a feladatait. Az időszakos projekteknél pedig a munkáltatónak nem kell ideiglenesen sem létszámbővítésben gondolkodnia.
Kocsi Tamás hozzátette: az Invitech szolgáltatása nemcsak mérhető, transzparens és dokumentált, de egyúttal rögzített havi díjú. Ennek köszönhetően az éves költsége is könnyebben tervezhető és alacsonyabban tartható, mint amikor a cég saját erőforrásokat használ.
Ügyfélszolgálattól a desktop menedzsmentig
Zeleznik László termékmenedzser elmondta: népszerűek például a helpdesk és service desk, vagyis az ügyfélszolgálati megoldások, amikor egy központi helyen fogadnak bejelentéseket és kérdéseket. Ez különösen előnyös lehet a sok felhasználóval és több telephellyel rendelkező vállalatok számára, mivel ezzel a funkcióval megvalósul az egykapus ügykezelés (single point of contact).
Az ICT-szolgáltató által vállalt feladatok közé tartozik az eszközök és alkalmazások biztosítása, a végfelhasználók támogatása, a hibák elhárítása, valamint a munkaállomások teljes körű implementációja és üzemeltetése, de akár a géppark- és szoftverkomponensek cseréje (lifecycle management) is. Zeleznik László hozzátette: az Invitech országos lefedettséggel rendelkezik, ami arra is garanciát jelent, hogy minden ügyfél számára területi elhelyezkedéstől függetlenül gyors reakcióidőt tud biztosítani.
Készenléti irodára is van lehetőség
Végül, de nem utolsó sorban szükség esetén olyan biztonságos, másodlagos irodát is biztosítanak, ahová az ügyfél munkatársai ideiglenesen átköltözhetnek egy katasztrófahelyzet (árvíz, tűzveszély, bombariadó stb.) esetén, és zökkenőmentesen folytatni tudják a munkát a szerverek elérésével, a VPN-megoldás biztosításával és az eredeti telefonszámok átirányításával.
További részletek az infokommunikációs vállalat blogján olvashatók.
Kiemelt kép: Getty Images