Budapest második legforgalmasabb csomópontjáról – 100-150 ezer ember fordul meg ott naponta – ma a városlakónak leginkább az emberpiac, a szépnek nehezen nevezhető legyezőépület, az állandó tumultus és a téren a szabad ég alatt lakók jutnak az eszébe – tette hozzá a politikus.
A Moszkva tér elviselhetőbbé tétele – vagy ahogyan a szakemberek emlegetik, humanizálása – harmincmilliárd forintba kerülne. A kerületeknek együtt három-négy-, a kormánynak és a fővárosnak hat-hatmilliárd forintos önrészt kellene vállalnia, a többit pedig EU-támogatásból kellene megszerezni. Ha minden jól megy, 2010-re már új pompájában csilloghat az egykori Széll Kálmán tér.
A közlekedés átalakítására az elmúlt harminc évben átlagosan háromévente készültek különféle tervek. A megvalósítás egyik legnagyobb akadálya a pénzhiányon kívül az, hogy sok gazdája van a területnek; itt ér össze az I., a II. és a XII. kerület, ráadásul a fő- és tömegközlekedési útvonalak miatt a főváros is illetékes.
