A szocialista politikus, aki egyben a Balaton Fejlesztési Tanácsának (BFT) alelnöke is, méltatta a már ma is meglévő, a környező településeket bemutató programok sokszínűségét, ám nem tartotta megfelelőnek sem marketingjüket, sem összehangoltságukat.
Lassúnak nevezte a Balaton környéki szolgáltatások átalakulását is. „A tömegturizmus leépülését követően megnőtt az igény a magas színvonalú szolgáltatások iránt, ám a vállalkozók csak lassan váltanak” – mondta. A folyamat felgyorsítása érdekében a regionális szervezetek, így a BFT is színvonalas szolgáltatásokhoz hirdet pályázatot.
Nagy Jenő ugyanakkor elengedhetetlen kormányzati feladatnak nevezte az országmarketing részeként a megfelelő balatoni marketinget.
Az idei szezont illetően az alpolgármester úgy vélte, a gyenge júniust követően, júliusban és augusztusban várhatóan a tavalyinál 1-2 százalékkal magasabb lesz a vendégek száma a Balatonon és remélte, hogy a szeptember is kedvezően alakul. Elismerte ugyanakkor, hogy az elmúlt években a fizető vendéglátás jelentős részének megszűnése a balatoni üzletekben, éttermekben, cukrászdákban 10-20 százalék közötti visszaesést okozott.
Nagy Jenő hangsúlyozta: megfelelő fejlesztésekkel elérhető, hogy a belföldi turisták néhány éve csak 10-20 százalékot kitevő, mára azonban 50 százalékig emelkedő aránya néhány éven belül 60-70 százalékra nőjön.
